فونیکسریمکسبهتام

حضور رییس پلیس راهور فراجا در مجتمع آزمایشگاهی ISQI

عصر خودرو- سردار تیمور حسینی، رییس پلیس راهور فراجا به اتفاق هیات همراه، به بهانه روز ملی هوای پاک از مجتمع آزمایشگاهی ایمنی و سنجش آلایندگی خودرو ISQI، بازدید کرد.

حضور رییس پلیس راهور فراجا در مجتمع آزمایشگاهی ISQI
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، طی این بازدید، در ابتدا سعید تاجیک، مدیرعامل شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، به ارائه برنامه های توسعه آزمایشگاهی این شرکت در بخش ایمنی و آلایندگی خودرو پرداخت.

    وی در این خصوص به راه اندازی آزمایشگاه های کاتالیست کانورتور و کدری سنجی خودروهای دیزلی و ارتقا آزمایشگاه خودرو سواری تا سطح یورو 6 و موتورسیکلت تا یورو 5 اشاره کرد.

    تاجیک همچنین به ارائه توضیحات درمورد ورود و گسترش فعالیت در حوزه خودروهای برقی در سال گذشته پرداخت و گفت: درحال حاضر تجهیزات توان سنجی این خودروها در مرکز فراهم شده و طی هماهنگی با وزارت صنعت، معدن و تجارت برای آزمایشگاه باطری پک نیز در حال اقدام هستیم.

    مدیرعامل ISQI همچنین گزارشی از وضعیت راه اندازی اولین مرکز تست تصادف در خاورمیانه ارائه کرد و ادامه داد: این پروژه از سال پیش کلید خورد و تاکنون ریل گذاری های اولیه آن طی مراحل طراحی، ساخت تجهیزات در داخل و خارج، آماده سازی نرم افزارها و همچنین تهیه دامی ها انجام شده و پیش بینی می شود که تا اواسط سال آینده به مرحله بهره برداری برسد.

    در ادامه نیز سردار حسینی، رییس پلیس راهور فراجا با اشاره به موضوعیت روز هوای پاک و بازدید از مجتمع آزمایشگاهی ایمنی و سنجش آلایندگی خودرو، از توانمندی های مجموعه ISQI در ارتقا ایمنی خودرو و کاهش اثرات زیست محیطی تقدیر کرد و گفت: حوزه ترافیک یک حوزه استثنایی از ابعاد مختلف است که از حیث کیفیت فعالیت و کیفیت پویایی سیستم روی زندگی تک تک افراد تاثیر میگذارد، چرا که مخاطب این سیستم را تمامی افراد جامعه در بر می گیرد و همگی موظف هستیم تا در ارتقا آن کوشا باشیم.

    وی افزود: به همین منظور به طور جد از افتتاح سریعتر مرکز تست تصادف حمایت می کنیم و از اصحاب رسانه نیز این درخواست را داریم که اطلاع رسانی های لازم را در راستای آگاهی مردم و پیگیری تعویض دوره ای کاتالیست و کنیستر در معاینات فنی را انجام دهند. هچنین استانداردسازی مراکز معاینه فنی و ارتقا تجهیزات این مراکز نیز از موضوعاتی است که باید در دستور کار قرار گیرد.

    سردار در ادامه گفت: علاوه بر راه و خطای انسانی، یکی از مولفه های پررنگ در سیستم ترافیک، خودروها هستند که در دو حوزه ایمنی و حفظ جان انسانها و محیط زیست کاملا زیانبار تلقی می شوند و بسیار مهم است در طراحی خودروها به آن توجه ویژه شود.

    رییس پلیس راهور، با تاکید بر ایمنی در راه سازی و خودروها در جبران خطای انسانی ادامه داد: از صنعت خودرو انتظار داریم تا در دو بخش سیستم ایمنی فعال (جلوگیری از وقوع تصادف) و سیستم ایمنی غیر فعال (حفظ جان انسان ها در صورت وقوع تصادف)، عملکرد کافی را داشته باشند. بنابراین باید ایمنی خودروها را تا حد امکان ارتقا دهیم و از وزارت صنعت، معدن و تجارت خواستاریم تا حمایت های بیشتر را برای راه اندازی و ارتقا مرکز تست تصادف داشته باشد.

    وی در پایان بر حمایت از تولیدات داخلی در صنعت خودرو تاکید کرد و گفت: سرمایه گذاری در راستای کاهش ترافیک و افزایش ایمنی، نه تنها هزینه محسوب نمیشود، بلکه می توان آن را نوعی بازگشت سرمایه دانست و امیدواریم بتوانیم به مرور شاهد ارتقای کیفیت خودروها بوده و در دنیا به کالاهای ملی خود افتخار کنیم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط