فونیکسریمکسبهتام

کاهش ناترازی انرژی با واردات خودروهای استاندارد

عصر خودرو- نماینده مردم آبادان در مجلس گفت: باتوجه به کیفیت پایین خودروهای داخلی، واردات خودروهای استاندارد که سوخت کمتری می‌سوزانند می‌تواند به کاهش ناترازی انرژی در کشور کمک خواهد کرد.

کاهش ناترازی انرژی با واردات خودروهای استاندارد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از خانه ملت، سیدمجتبی محفوظی به راهکارهای جلوگیری از ناترازی در حوزه انرژی اشاره کرد و گفت: اگرچه حمایت از تولید داخلی عواید بسیاری دارد اما هیچ کشوری تمامی مایحتاج خود را به تنهایی تولید نمی‌کند و کاملا مستقل از دیگر کشورها نیست، بنابراین واردات یک قطعه یا دستگاه که در تولید داخلی آن ضعف داریم به معنای عدم حمایت از تولید داخلی نیست، همچنین باتوجه به کیفیت پایین خودروهای داخلی، واردات خودروهای استاندارد که سوخت کمتری می‌سوزانند می‌تواند به کاهش ناترازی در کشور کمک خواهد کرد.

    نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برخی از کشورها بخاری‌های تولید می‌کنند که مصرف گاز آن‌ها یک سوم بخاری‌های داخلی است و 2 برابر حرارت و گرما تولید می‌کند، ضمن آنکه خطرهای بخاری‌های داخلی را نیز ندارد، لذا در این شرایط عقل سلیم می‌گوید باید برای حفظ انرژی چنین بخاری‌ها را وارد کرد و بر تولید بی‌کیفیت داخلی اصرار نورزید تا کیفیت ارتقا یابد.

    وی با تاکید بر اینکه بهینه‌سازی مسئله‌ای است که باید توسط مسئولان جدی گرفته شود، افزود: نخستین قدم برای کاهش ناترازی وارد میدان شدن بخش خصوصی است، همچنین اگر یک درصد از حمایت نابجا از تولید خودرو از حوزه انرژی شود اکنون وضعیت انرژی در کشور بسیار متفاوت بود.

    نایب‌ رئیس‌ فراکسیون اقتصاد انرژی مجلس شورای اسلامی مطرح کرد: در کوتاه مدت جزء صرفه‌جویی نمی‌توان کار دیگری برای جلوگیری از افزایش ناترازی گاز در کشور کرد اما در میان مدت می‌توان با بهینه‌سازی مصرف سوخت و تعویض دستگاه‌های گرمایشی و سرمایشی جلوی ناترازی را گرفت.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط