فونیکسریمکسبهتام

آسیب بنز در فصل آخر سال

عصر خودرو- مرسدس بنز اعلام کرد که فروش سه‌ماهه چهارم این شرکت به دلیل محدودیت‌های عرضه و تغییر مدل آسیب دید، اما تحویل خودروها در کل سال مطابق با پیش‌بینی دو‌میلیون دستگاهی بود.

آسیب بنز در فصل آخر سال
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، فروش این خودروساز 1.5درصد افزایش یافت و به اندکی کمتر از 2.5میلیون رسید اما فروش سه‌ماهه چهارم برای کل گروه 3درصد کاهش داشت.

    فروش خودروهای سواری باتری‌دار مرسدس بنز در طول سال 73درصد افزایش یافت و به 222هزار و 600 دستگاه رسید اما فروش باتری‌های الکتریکی مدل‌های اسمارت فورتو و اسمارت فورفور این شرکت 12درصد کاهش یافت. این خودروساز لوکس در طول سال نسبت به مشکلات عرضه و تورم که بر فروش تاثیر می‌گذارد، به‌ویژه جنگ قیمت‌ها در بخش خودروهای الکتریکی که بر حاشیه‌ها فشار وارد می‌کند، بارها هشدار داد. با‌این‌حال، این شرکت گفته که انتظار دارد وقتی نتایج مالی کل سال را در 22 فوریه گزارش می‌دهد، به پایین‌ترین حد بازده تعدیل‌شده 12 تا 14درصدی خود برسد. 

    طبق گزارش رویترز، در بین دیگر خودروسازان آلمانی، بی‌ام‌و که رکورد فروش بیش از 2.5میلیون خودرو را در سال جاری به ثبت رساند، با پیش‌بینی حاشیه سود 9 تا 10.5درصدی انتظارات را کاهش داد اما گفته است که انتظار دارد به سطح بالاتری از این محدوده برسد.

    آئودی نیز وعده داده که فروش خودروهای الکتریکی امسال را افزایش دهد، زیرا مجموعه‌ای از مدل‌های جدید از جمله Q6 e-tron که در ابتدا قرار بود در سال 2022 ارائه شود، به بازار عرضه می‌‌شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم