فونیکسریمکسبهتام

رشد فروش خودروهای برقی آلمانی

عصر خودرو- طی سه‌ماهه چهارم سال ۲۰۲۳، آئودی آمریکا ۶۰هزار و ۶۷۰ دستگاه خودرو در ایالات متحده فروخت (۱۲درصد افزایش نسبت به سال گذشته). در سال ۲۰۲۳ میزان فروش به ۲۲۸هزار و ۵۵۰ دستگاه رسید که نسبت به سال ۲۰۲۲ افزایش ۲۲درصدی و یک رکورد جدید را نشان می‌دهد.

رشد فروش خودروهای برقی آلمانی
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از دنیای اقتصاد،  نتایج مثبتی برای فروش خودروهای تمام‌برقی آئودی نیز گزارش شده است که با تعداد زیادی رکورد یا نزدیک به رکورد به‌سرعت افزایش یافت. در سال 2023، آئودی بیش از 25هزار دستگاه خودروی تمام‌الکتریکی را در ایالات متحده فروخت که یک رکورد جدید است (افزایش 54درصدی نسبت به سال گذشته). این سهم به 11درصد از حجم کل آئودی ارتقا یافت. در سال 2022، آئودی بیش از 16هزار خودروی تمام‌الکتریکی را با سهم 8.7درصدی فروخت. آئودی از سال 2019 تاکنون در افزایش حجم فروش خودروهای تمام‌الکتریکی هر سال و همچنین سهم BEV ثابت‌قدم بوده است.

    در کنار آئودی، بی‌ام‌و، شامل بی‌ام‌و و مینی، نیز 118هزار و 609 فروش خودرو در ایالات متحده طی سه‌ماهه چهارم سال 2023 (افزایش 6درصدی نسبت به سال گذشته) و 395هزار و 741 فروش در کل سال 2023 (9درصد افزایش) ثبت کرده است. فروش خودروهای تمام‌برقی بی‌ام‌و در حال افزایش است و پی‌در‌پی رکورد می‌زند. در سه‌ماهه چهارم، فروش خودروهای برقی باتری بی‌ام‌و به 14هزار و 374 دستگاه رسید که بالاترین نتیجه سه‌ماهه تاکنون و حاوی افزایش 65درصدی نسبت به سال گذشته است. سهم BEV از حجم کل تولیدات این برند به 13.3درصد افزایش یافت. بی‌ام‌و گزارش داده فروش iX به تعداد 5هزار و 274دستگاه رسیده است که دومین نتیجه بالای 5هزار دستگاه پیاپی است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط