فونیکسریمکسبهتام

فرزین: از ابتدای سال تاکنون بالغ بر ۳۱ میلیارد دلار ارز به وزارت صمت داده‌ایم

عصر خودرو- رئیس کل بانک مرکزی گفت: ۳۱ میلیارد و ۴۰۲ میلیون دلار ارز به وزارت صنعت، معدن و تجارت تخصیص یافته است و این وزارت صمت است که باید برای مصارف خود اولویت‌بندی داشته باشد.

فرزین: از ابتدای سال تاکنون بالغ بر ۳۱ میلیارد دلار ارز به وزارت صمت داده‌ایم
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، محمدرضا فرزین در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی سوال رشیدی کوچی از وزیر صنعت در خصوص تاخیر در واردات خودرو بیان کرد: در مورد ارز خودرو همانطوری که وزیر صنعت، معدن و تجارت توضیح دادند ما به تکالیف خود عمل کردیم. از ابتدای سال تا پنجم دی‌ماه بالغ بر 31 میلیارد و 402 میلیون دلار ارز به وزارت صمت داده شده است که نسبت به سال گذشته پنج درصد افزایش یافته است. به حوزه خودرو و قطعات پنج میلیارد و 406 میلیون دلار تاکنون ارز تخصیص داده شده که نسبت به سال گذشته هشت درصد افزایش یافته است.

    وی در ادامه اظهار کرد: همانطور که وزیر توضیح دادند واردات نیز انجام شده است. اکنون نیز مذاکراتی بابت واردات خودروهای برقی، خودروهای معمولی و واردات خودرو از مناطق آزاد صورت گرفته و توافق لازم انجام شده است. ما نیز باید براساس منابع ارز را تخصیص دهیم.

    رئیس کل بانک مرکزی تاکید کرد: در ابتدای سال قرار بود 29.5 میلیارد دلار به وزارت صنعت، معدن و تجارت داده شود اما گفته شد که کشور با مشکل مواجه می‌شود و لذا تا این لحظه که سال تمام نشده است 31 میلیارد و 402 میلیون دلار به وزارت صمت ارز دادیم. بنده در بانک مرکزی در حوزه تخصیص ارز تلاشم بر این است که تمام ارز براساس نیاز هر بخش تخصیص پیدا کند. ما ارز مورد نیاز وزارت صنعت، معدن و تجارت را تخصیص دادیم و این وزارت صمت است که باید برای آن برنامه ‌ریزی کند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط