فونیکسریمکسبهتام

سال ۲۰۲۳ برای این خودروساز آمد داشت

عصر خودرو- ماسک ثروتمندترین فرد جهان در سال ۲۰۲۳ است.

سال ۲۰۲۳ برای این خودروساز آمد داشت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، سال 2023 به عنوان سال بازگشت برای ثروتمندترین‌های جهان بود. بر اساس شاخص میلیاردرهای بلومبرگ، مجموع دارایی خالص 500 نفر از ثروتمندترین افراد در سال 2023 به میزان 1.5 تریلیون دلار افزایش یافت که به طور کامل از 1.4 تریلیون دلار از دست رفته سال قبل بازگشت.

    بار دیگر، ثروت آنها ارتباط نزدیکی با عملکرد سهام‌های فناوری داشت که علی‌رغم ترس از رکود، تورم طولانی، نرخ‌های بهره بالا و آشفتگی ژئوپلیتیکی امسال به رکوردهای جدیدی رسیدند. میلیاردرهای فناوری شاهد رشد 48 درصدی یا 658 میلیارد دلاری ثروت خود بودند که ناشی از تبلیغات برای هوش مصنوعی بود.

    هیچ کس بهتر از ایلان ماسک که عنوان ثروتمندترین فرد جهان را از برنارد آرنو، سرمایه‌دار لوکس فرانسوی، پس گرفت، عمل نکرد. مدیر اجرایی تسلا پس از از دست دادن 138 میلیارد دلار در سال 2022، 95.4 میلیارد دلار دیگر تا پایان روز پنج‌شنبه به دست آورد که با موفقیت تسلا و اسپیس ایکس تقویت شد. دارایی خالص او اکنون بیش از 50 میلیارد دلار بالاتر از آرنو است.

    جف بزوس، بنیانگذار آمازون، امسال بیش از 70 میلیارد دلار به کیف پول خود اضافه کرد و اکنون با آرنو در رتبه دوم قرار دارد، در حالی که دارایی مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا پلتفرمز، بیش از 80 میلیارد دلار افزایش یافته است.

    میلیاردر هندی گوتام آدانی تنها در 27 ژانویه 21 میلیارد دلار از دست داد  و 37.3 میلیارد دلار در کل سال کاهش داد. با این وجود، دارایی او هنوز 11 رقمی است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم