فونیکسریمکسبهتام

به بهانه اکران بیلبوردهای ونوسیا توسط مکث موتور

ونوسیا، جوانی در کلاس جهانی

عصر خودرو- شرکت مکث موتور که سال ۹۹ با خودرو کلوت وارد لیست خودروسازان شد و سپس خودرو کراس اوور تیارا را به بازار معرفی کرد. اکنون در دوره جدید واردات خودروهای برند ونوسیا را به بازار ایران ارائه می کند. ونوسیا حاصل همکاری دانگ فنگ و نیسان است. مکث موتور قرار است در دوره جدید واردات سه نسخه بنزینی، یک مدل پلاگین هایبرید و یک نسخه تمام الکتریکی از این خودروساز چینی را به بازار ایران وارد کند.

ونوسیا، جوانی در کلاس جهانی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۶:۰۰

    نوشته : روزبه نوروزیان|شرکت مکث موتور با توجه به المان هایی که این برند در طراحی، امکانات رفاهی و همچنین مشخصات فنی محصولات خود به کار برنده، شعاری جذاب برای آن انتخاب کرده است. «جوانی در کلاس جهانی» شعار محصولات ونوسیا در ایران است که به تازگی روی بیلبورد های رسمی این برند نیز نقش بسته است. به همین بهانه نگاهی به محصولات این برند برای بازار ایران می اندازیم.

    ونوسیا استار – Venucia Star
    کراس‌اوور Star به عنوان پرچمدار لوکس محصولات ونوسیا، مجهز به پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ GDI به قدرت 188 اسب بخار و گشتاور 260 نیوتن‌متر است که انتقال قدرت در آن توسط گیربکس 7 دنده اتوماتیک دوکلاچه و به چرخ‌های جلو صورت می‌گیرد. کابین راحت و جادار استار با وجود کیفیت قابل توجه متریال داخلی، از جمله پوشش مرغوب چرم داشبورد و رودری‌ها و همچنین ارائه تجهیزات و امکانات رفاهی متعدد مانند نمایشگر لمسی 15.6 اینچی مالتی مدیا، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک 3 نقطه‌ای، تنظیم برقی صندلی‌های جلو با گرمکن و ماساژور، دوربین 360 درجه، شارژر وایرلس، نورپردازی کابین  Ambientlight، کروز کنترل تطبیقی، سیستم هشدار تصادف در جلو، سیستم هشدار نقطه کور و همچنین سانروف پانورامیک، سطح بالایی از کیفیت و راحتی را در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد. طول، عرض و ارتفاع این خودرو به ترتیب برابر 4691، 1905 و 1706 میلیمتر و فاصله محوری طولی آن نیز 2756 میلیمتر است.

    ونوسیا وی آنلاین ،بر لبه تکنولوژی!
    دیگر کراس‌اوور ونوسیا، مدل جذاب و جوان پسند V-Online یا همان Big V است که با طراحی خاص و مدرن ظاهری و داخلی، استایلی منحصربفرد و چشم نواز را به نمایش می‌گذارد. این خودرو نیز همانند استار، از نوع دیفرانسیل جلو و مجهز به پیشرانه 1.5 لیتر توربوشارژ GDI به قدرت 188 اسب بخار و گشتاور 260 نیوتن‌متر است و از گیربکس 7 دنده اتوماتیک دوکلاچه بهره می‌گیرد.
    تبلور تکنولوژی، اولین عنصری است که با ورود به کابین V-Online مشاهده کرده و سبک طراحی و خصوصا نمایشگر مجهز یکپارچه 24 اینچی و یا سقف پانورامیک فتوکرومیک آن (با قابلیت تیره‌شوندگی خودکار)، به این ادعا معنا می دهند.  از جمله تجهیزات ایمنی و امکانات رفاهی این خودرو می‌توان به سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، تنظیم برقی صندلی‌های جلو با گرمکن، شارژر وایرلس، دوربین 360 درجه، سیستم هشدار نقطه کور، سیستم هشدار تصادف در جلو، سنسور پارک و همچنین نورپردازی کابین (Ambientlight) اشاره کرد. طول، عرض، ارتفاع و فاصله محوری طولی V-Online به ترتیب برابر 4562، 1917، 1625 و 2700 میلیمتر است.
    ونوسیا V-Online DD-i به عنوان یک کراس اوور 4.6 متری دیوفرانسیل جلو با ترکیب یک موتور بنزینی و یک موتور برقی کار میکند. موتور برقی نصب شده بر روی این خودرو یک نسخه 1.5 لیتری توربو GDi است که 160 اسب بخار قدرت قدرت و 230 نیوتن متر گشتاور تولید می کند. در کنار آن موتور برقی نصب شده بر روی‌این خودرو حدود 200 اسب بخار قدرت و 320 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این موتور برقی از یک باتری 18.4 کیلووات ساعتی بهره می برد که با سیستم فست شارژ در عرض 30 دقیقه از 30 تا 80 درصد شارژ می شود و همین مقدار شارژ با شارژر معمولی حدود 5.5 ساعت زمان خواهد برد. این باتری می تواند در حالت تمام برقی 110 کیلو متر و در حالت تلفیقی با مصرف سوخت حدودا 4.4 لیتر در صد کیلومتر مسافتی در حدود 1300 کیلومتر را بپیماید.
    این خودرو با استفاده از دو موتور برقی و بنزینی به صورت همزمان می تواند در 7.9 ثانیه از مرز 100 کیلومتر بر ساعت عبور کند و تا 170 کیلومتر بر ساعت سرعت بگیرد.

    ونوسیا D60 Plus   روی پلتفرم نیسان سیلفی
    سومین گزینه در نظر گرفته شده برای واردات، سدان D60 Plus است که بر روی پلت‌فرم نیسان سیلفی تولید شده و با دارا بودن طراحی مدرن و البته کابین و محفظه بار جادار، به عنوان یک سدان خانوادگی راحت و ایمن شناخته می‌شود. پیشرانه این خودرو از نوع 1.6 لیتری تنفس طبیعی نیسان به قدرت 120 اسب بخار و گشتاور 150 نیوتن‌متر و گیربکس آن نیز از نوع XTRONIC CVT نیسان است که قدرت را به چرخ‌های جلو انتقال می‌دهد. این خودرو نیز همانند دیگر مدلهای ونوسیا دارای ساختار ایمنی و استحکام بدنه Nissan Zone Body Construction است و امکاناتی مانند سیستم ورورد و استارت بدون کلید، سیستم تهویه مطبوع دیجیتالی، اتوهلد، ترمز پارک برقی، سانروف دوحالته، نمایشگر 8 اینچی لمسی مالتی مدیا، سیستم کنترل فشار باد تایر و همچنین سنسور پارک و دوربین دید عقب را در اختیار شما قرار می‌دهد. ونوسیا D60 Plus با فاصله محوری طولی 2701 میلیمتر، دارای طول، عرض و ارتفاعی معادل 4761، 1803 و 1487 میلیمتر است.
    ونوسیا D60 EV Plus از یک موتور تمام الکتریکی با توان خروجی 120 کیلووات(حدود 160 اسب بخار) بهره می‌برد که توان تولید 280 نیوتن متر گشتاور را دارد. این سدان دیفرانسیل جلو به یک پک باتری 47 کیلووات ساعتی مجهز شده که می‌تواند با سیستم فست شارژ از 30 تا 80 درصد را در کمتر از نیم ساعت و با شارژرهای خانگی از 30 تا 100 درصد را در حدود 6 ساعت شارژ کند. این پک باتری‌ها می‌تواند موتوربرقی این سدان 1540 کیلوگرمی را در حالت مصرف ایده آل برای پیمایش حدود 420 کیلومتر به حرکت دربیاورند. این خودرو دو درگاه شارژ مجزا دارد که یکی در زیر قاب باک و یکی دیگر دقیقاً زیر لوگو در جلوپنجره خودرو قرار داده‌شده و هر یک برای یک نوع شارژر طراحی‌شده‌اند.
    ‌برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص محصولات وارداتی این شرکت می‌توانید به سایت maxmotorco.com مراجعه کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم