فونیکسریمکسبهتام

رئیس انجمن مراکز اسقاط عنوان کرد

کاهش ۸۰ درصدی اسقاط خودرو در سه ماهه گذشته

خودروهای فرسوده تحویل داده نمی‌شود

عصر خودرو- رئیس انجمن مراکز اسقاط و بازیافت خودروهای فرسوده با اشاره به اینکه افراد خودروهای فرسوده خود را تحویل مراکز اسقاط نمی‌دهند یا مراکز خودروهای خود را اسقاط نمی‌کنند، گفت: همین امر باعث کاهش ۸۰ درصدی اسقاط خودرو در سه ماهه گذشته شده است.

کاهش ۸۰ درصدی اسقاط خودرو در سه ماهه گذشته
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از ایسنا، محمود مشهدی شریف درباره تسهیلات ارائه شده برای اسقاط خودرو گفت: در 10 دی ماه 1401 قانون ساماندهی خودرو لازم الاجرا شد و دولت طی سه ماه فرصت داشت تا آیین نامه از رده خارج کردن خودروهای فرسوده را به تصویب برساند. این فرصت سه ماه 10 اردیبهشت به پایان رسید. هشت ماه از این موضوع گذشته اما آیین نامه تصویب نشده است. 

    وی ادامه داد: در این آیین نامه بسته‌های تشویقی و تنبیهی فراوانی دیده شده که در بخش تنبیهی بیمه خودروهای فرسوده به صورت پلکانی افزایش خواهد یافت و سهمیه سوخت خودروهای فرسوده حذف می شود. بسته تشویقی شامل بهره مندی از تسهیلات و جدول معادل سازی است.

    رئیس انجمن مراکز اسقاط و بازیافت خودروهای فرسوده عنوان کرد: در جدول معادل سازی خودروهایی که سن کمتری دارند گواهی اسقاط بیشتری خواهند داشت بنابراین خودرویی که 20 سال سن دارد گواهی آن بیشتر از خودرویی بوده که دارای 30 سال سن است.

    وی در گفت‌وگو با برنامه روی خط اقتصادافزود: با توجه به اینکه این موضوع در شهریورماه به بیرون درز کرد خیلی از صاحبان خودروهای فرسوده از اسقاط خودروهایشان امتناع کردند گفتند ممکن است تعداد گواهی اسقاطشان بیشتر شود به همین خاطر تا شهریور 1402 حدود 30 هزار دستگاه اسقاط شد اما در سه ماه گذشته با 80 درصد افت اسقاط مواجه هستیم. افراد خودروهای فرسوده خود را تحویل مراکز اسقاط نمی‌دهند یا مراکز خودروهای خود را اسقاط نمی کنند.

    مشهدی شریف تصریح کرد: تاخیر هشت ماهه هیئت دولت متاسفانه سبب شد ستاد نوسازی ناوگان به هدف اسقاط 100 هزار خودرو نرسد. امیدواریم در هفته جاری هیئت دولت پس از هشت ماه تاخیر در تصویب آیین نامه این موضوع را تصویب کند و ابلاغ شود. 

    وی اظهار کرد: با تصویب آیین نامه رکورد سال 1393 که 330 هزار دستگاه بوده شکسته می شود و به مرز اسقاط 500 هزار دستگاه که جزو اهداف برنامه هفتم توسعه است خواهیم رسید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط