فونیکسریمکسبهتام

معاون صنایع حمل‌ونقل وزارت صنعت:

تاکسی‌های برقی به‌مرور داخلی‌تر می‌شوند

عصر خودرو- در پی تحویل ۸۸ دستگاه خودروی برقی به ناوگان تاکسیرانی، معاون صنایع حمل‌ونقل وزارت صنعت، معدن و تجارت ضمن اشاره به سهم ۲۱ درصدی داخلی‌سازی این خودروها، از افزایش این میزان داخلی‌سازی خبر داد.

تاکسی‌های برقی به‌مرور داخلی‌تر می‌شوند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، یکشنبه هفته جاری، از نخستین خودروی تمام برقی تولید داخل با پلاک ملی رونمایی و تعداد 88 دستگاه آن تحویل ناوگان تاکسیرانی کشور شد.

    در این مراسم که با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، معاون صنایع حمل‌ونقل این وزارتخانه، شهرادر تهران، رئیس سازمان حمایت و مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران برگزار شد، جدیدترین محصول مشترک گروه صنعتی مدیران‌خودرو و خودروساز چین تحت عنوان آریزو 5 ev که کاملا برقی است، رونمایی شد.

    عباس علی‌آبادی- وزیر صمت- در این رابطه، در مراسم مذکور، ضمن ابراز خرسندی از تحویل اولین خودروهای تمام برقی به ناوگان تاکسیرانی کشور، تزریق این خودروها به ناوگان حمل‌ونقل کشور را بسیار اقدام خوبی دانسته و گفت: سایر خودروسازان کشور نیز در این زمینه در تلاش هستند و به‌زودی تعداد خودروهای برقی بیشتری را در سبد محصولات خودروسازان خواهیم داشت. خودروسازان در تلاش اند تا هر هفته، تزریق خودروهای برقی با ناوگان تاکسیرانی را شاهد باشیم.

    عمق داخل‌سازی تاکسی‌های تمام برقی، به‌مرور افزای پیدا می‌کند

    منوچهر منطقی-معاون صنایع حمل‌ونقل وزارت صمت-  در این رابطه، اظهار کرد: روز یکشنبه (19 آذر ماه)، 88 دستگاه  آریزو 5 برقی به ناوگان تاکسیرانی تحویل داده شد. این خودرو با مشارکت چینی‌ها تولید شده و در گام نخست 21 درصد داخلی‌سازی شده هستند.

    وی ضمن تاکید بر اینکه قرار است به‌ مرور روند داخلی‌سازی این خودروها افزایش پیدا کند، گفت: به صورت کلی برای تولیدهای مقدماتی، داخلی‌سازی خودروها از 14 تا 21 درصد آغاز شده و به‌ مرور عمق داخلی‌سازی آن‌ها افزایش خواهد یافت.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط