فونیکسریمکسبهتام

مسیر خودروسازی عوض می‌شود؟

عصر خودرو- ظهور خودروهای برقی ارزان قیمت چین، فشار را بر خودروسازان قدیمی افزایش داده است تا هزینه‌ها را کاهش دهند و خودروهای برقی مقرون به صرفه را سریعتر از برنامه‌ریزی قبلی توسعه دهند.

مسیر خودروسازی عوض می‌شود؟
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، باتری پرهزینه‌ترین جزء خودروهای برقی است. ترس از کاهش تقاضا به دلیل گران بودن خودروهای برقی ضرورت کاهش هزینه‌ها را افزایش داده است.

    رنو ماه گذشته اعلام کرد که قصد دارد تا 40 درصد هزینه خودروهای برقی خود را کاهش دهد تا به قیمت برابر با مدل‌های سوخت فسیلی برسد. استلانتیس در حال ساخت یک کارخانه اروپایی با CATL چین برای تولید باتری‌های ارزان‌تر است و اخیراً از شاسی بلند الکتریکی سیتروئن e-C3 با قیمت 23 هزار و 300 یورو (24540 دلار) رونمایی کرده است.

    فولکس واگن و تسلا در حال توسعه خودروهای برقی 25 هزار یورویی هستند. خودروسازان اروپایی به ورود خودروهای برقی ارزان‌تر از چین که سازندگان آن در حال برنامه‌ریزی مدل‌های ارزان‌تر هستند، واکنش نشان می‌دهند.

    برخی از موارد دیگر این است که تولید برخی از قطعات از جمله الکترودها شارژ سریع‌تری را ارائه می‌کنند و محدوده خودروهای الکتریکی را تا 30 درصد افزایش می‌دهند اما خودروسازان بیشتر علاقه‌مند به صرفه‌جویی پیش‌بینی شده تا 7.5 دلار در هر کیلووات ساعت هستند.

    بر اساس گزارش رویترز، نتایج نشان داد آنچه امروز از خودروسازان می‌شنویم این است که ما به برد طولانی‌تری نیاز نداریم، ما هزینه کمتری می خواهیم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط