فونیکسریمکسبهتام

رئیس ستاد اسقاط خودروهای فرسوده:

آمادگی خروج ۵۰۰ هزار خودرو فرسوده در سال را داریم

عصر خودرو- رئیس ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده از برنامه‌ریزی این ستاد برای اجرای برنامه هفتم و اسقاط سالانه ۵۰۰ هزار خودرو فرسوده خبر داد.

آمادگی خروج ۵۰۰ هزار خودرو فرسوده در سال را داریم
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، مهران سالاریه در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده و انجمن صنفی مراکز اسقاط، اظهار کرد: هدف اصلی این ستاد برنامه‌ریزی و نوسازی ناوگان فرسوده کشور و از رده خارج کردن خودروهای فرسوده است.

    رئیس ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده، ضمن اشاره به برنامه هفتم توسعه، خاطرنشان کرد: بر اساس مصوبه مجلس، سالانه بایستی 500 هزار خودرو فرسوده از رده خارج شود که این رقم با روند فعلی اسقاط خودروهای فرسوده قابل تحقق نیست. این تفاهم‌نامه یکی از گام‌های لازم  در جهت شتاب گرفتن اسقاط خودروهای فرسوده است؛ قطعا انجمن اسقاط خودروهای فرسوده می‌تواند نقش مهمی در این زمینه داشته باشد که بر این اساس نیاز است ضمن اصلاح فرآیندها مشکلات این حوزه به صورت تخصصی بررسی و اصلاح شود.

    وی ادامه داد: انجام بازدیدهای ادواری از مراکز اسقاط، برخورد با تخلفات در این حوزه، ارائه پیشنهاد برای ارتقای استانداردها، ارتقای فناوری‌های حوزه اسقاط و اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی در این زمینه مهمترین وظایف انجمن صنفی مراکز اسقاط است.

    انجمن اسقاط، عملکرد تمامی مراکز اسقاط را نظارت خواهد کرد

    در ادامه این مراسم، محمود مشهدی شریف-رئیس انجمن صنفی مراکز اسقاط و بازیافت خودروهای فرسوده- ضمن اشاره به تفاهم‌نامه امضا شده، گفت: انجمن به عنوان بازوی نظارتی ستاد نوسازی از این پس وارد عرصه خواهد شد و بر عملکرد تمامی مراکز اسقاط نظارت خواهد کرد.

    وی روند طولانی صدور گواهی اسقاط را یکی از مشکلات این حوزه دانسته و ابراز امیدواری کرد که با پیشنهادهای ارائه شده، این روند تسهیل شود. همچنین امیدوار هستیم که با برنامه‌ریزی‌های انجام شده اهداف برنامه هفتم در حوزه اسقاط خودروهای فرسوده محقق شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط