فونیکسریمکسبهتام

قیمت واقعی خودرو فرسوده مشخص شد

عصر خودرو- به دنبال افزایش کاذب قیمت خودروهای فرسوده در بازار انجمن صنفی مراکز اسقاط اعلام کرد قیمت واقعی خودرو فرسوده در حال حاضر بین ۳۵ تا ۴۲ میلیون تومان و آن هم بسته به نوع و کیفیت خودرو است.

قیمت واقعی خودرو فرسوده مشخص شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از ایسنا، سید امیر احمدی دبیر انجمن صنفی مراکز اسقاط و بازیافت خودرو ضمن اشاره به اینکه تولیدکنندگان و واردکنندگان خودرو. بایستی برای تهیه گواهی اسقاط به انجمن صنفی مراکز اسقاط مراجعه کنند، اظهار کرد. تولیدکنندگان و واردکنندگان می‌توانند برنامه تولید و واردات خود را به انجمن اعلام کرده. تا انجمن ضمن برنامه‌ریزی برای تولید گواهی، نیاز آن‌ها را تامین کند.

    وی ضمن تاکید بر اینکه قیمت‌های غیر واقعی خودروهای فرسوده، مورد تایید نیست. و عده‌ای سودجو قصد برهم زدن بازار را دارند. از دستگاه‌های نظارتی خواست به موضوع ایجاد بازار سیاه در خرید و فروش خودروهای فرسوده ورود و رسیدگی کنند.

    البته رئیس انجمن صنفی مراکز اسقاط در واکنش به اتفاقات اخیر بازار خودرو نیز تصریح کرد. مراکز اسقاط به هیچ وجه موافق افزایش افسارگسیخته قیمت خودرو و گواهی اسقاط نیستند. اما برخی افراد فرصت طلب در صدد بر هم زدن بازار خودروهای فرسوده و گواهی اسقاط هستند. بنابراین مردم نباید فریب سودجویان را بخورند.

    آماده عرضه 40 هزار گواهی اسقاط
    وی افزود: انجمن صنفی مراکز اسقاط با پشتیبانی 220 مرکز اسقاط در سطح کشور. آماده عرضه 40 هزار گواهی اسقاط با نرخ 35 میلیون تومان به تولیدکنندگان و واردکنندگان خودرو و موتورسیکلت است.

    مشهدی شریف با بیان اینکه طی چند روز گذشته قیمت خودروهای فرسوده به طور عجیبی افزایش یافته، خاطرنشان کرد. قیمت واقعی خودرو فرسوده در حال حاضر بین 35 تا 42 میلیون تومان و آن هم بسته به نوع و کیفیت خودرو است. قیمت لاشه خودرو نیز در حدود 12 تا 15 میلیون تومان است. در مجموع با گواهی اسقاط حدود 45 میلیون تومان برآورد می‌شود؛ قیمت خرید خودرو نیز حدود 35 تا 40 میلیون تومان است. بنابراین سود ناخالص مراکز که شامل سود خالص و هزینه اسقاط می‌شود، حدود پنج میلیون تومان است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط