فونیکسریمکسبهتام

جانشین رییس پلیس راهور فراجا :

از هر ۱۰ وسیله نقلیه، ۷ خودرو تک سرنشین است

طرح زمستانی از ۱۵ آذر آغاز می‌شود

عصر خودرو- جانشین رییس پلیس راهور فراجا کاهش تصادفات را مستلزم هماهنگی در بالاترین سطح دانست و گفت: برای زمستان امسال در ۱۱۰ گردنه برف‌گیر کشور اکیپ‌های کامل امدادی و انتظامی مستقر خواهند شد.

از هر ۱۰ وسیله نقلیه، ۷ خودرو تک سرنشین است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۴:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایرنا، سردار سیدتیمور حسینی روز یکشنبه در هفتادو هشتمین کمیته هماهنگی طرح‌های ترافیکی افزود: ترددها با ایمنی بالا حق مسلم مردم است و باید همه دستگاه‌ها نسبت به آن احساس مسئولیت کنند.

    وی با بیان اینکه ارتقای امنیت در محورها و گردنه‌های برف‌گیر بیش از نقاط دیگر احساس می‌شود، گفت: اما نباید از محورهای دیگر غافل شد و باید در این محورهای غیرگردنه‌ای به خصوص آزادراه‌ها کنترل کامل داشته باشیم.

    جانشین رییس پلیس راهور غافل‌گیری را دارای بیشترین هزینه دانست و تاکید کرد: برنامه ریزی ها به طوری باشد که در هر لحظه و مکان مناسب ترین خدمات را داشته باشیم و این مسئله بدون هماهنگی در بالاترین سطح و اشتراک اطلاعات امکان پذیر نیست.

    پایان نقاط حادثه خیز تا نیمه اول 1403

    معاون حمل و نقل راه و شهرسازی نیز با اشاره به افزایش شمار تلفات جاده‌ای گفت: متاسفانه سال گذشته شاهد افزایش تصادفات و تلفات جاده‌ای بودیم که باید کاهش یابد و این تکلیف همه نهادها است.

    شهریار افندی‌زاده ادامه داد: امسال با همراهی معاون اول رئیس جمهور دستورات خوبی صادر شد که امیدواریم در کاهش تصادفات اثرگذار باشد و این دستورات می تواند تا اندازه‌ای بازدارنده باشد.

    به گفته او، 878 نقطه پر تصادف و حادثه خیز شناسایی شده که برای سال 1402 و 1403 اصلاح می شود البته از این میزان 400 نقطه در سال جاری اصلاح شد.

    افندی زاده گفت: برای رفع این نقاط به استانهای کشور اجازه داده شد از محل مولد سازی این‌ نقاط تا پایان 6 ماهه نخست سال 1403 به طور کامل اصلاح شود.

    انتقاد دوباره از خودرو سازان

    معاون حمل و نقل راه و شهرسازی همچنین با بیان اینکه 23 درصد تصادفات جاده ای در زمستان است ، افزود: عوامل مختلفی در این موضوع نقش دارند که در حوزه جاده ما تکلیف خود می دانیم که اصلاحات لازم را انجام دهیم، اما موضوع ایمنی و مقاومت وسیله نقلیه همچنان عامل اصلی هستند که می تواند میزان تلفات را به طور محسوس کاهش بدهد.

    وی از خودروسازان خواست که هرچه بیشتر در ارتقای ایمنی خودروها قدم بردارند و تاکید کرد: اینکه بخشی از تلفات ما درون خودرو ها است نشان دهنده لزوم افزایش کیفیت ایمنی خودروها است.

    طرح زمستانی از 15 آذر اغاز می‌شود/آماده‌باش 75 هزار نیرو برای زمستان 1402

    رئیس پلیس راهور فراجا با اشاره به آغاز طرح زمستانه از 15 آذرماه گفت: 75 هزار نیروی انتظامی، امدادی چه در حوزه شهری و برون شهری به طور آماده باش خواهند بود.

    سردار سیدکمال هادیانفر تشریح کرد: بیش از 1400 محور و گردنه در سراسر کشور داریم که باید در تمامی این محورها آمادگی کامل در برابر با حوادث طبیعی و غیرطبیعی داشته باشیم.

    وی گفت: باید از هرگونه حادثه و جانباختن جلوگیری کنیم و علاوه بر این تسهیل در ترددها از دیگر مسئولیت های ماست هر جایی که احساس کنیم تردد مسافر برای او ناایمن تشخیص داده شود راهها باید مسدود شود و مجوزهای کامل برای این اتفاق گرفته شد.

    وی از هواشناسی ها خواست هشدارها را به موقع اطلاع رسانی کند و افزود: با توجه به 166 شهری که دارای کمربندی نیستند باید شهرداری ها نیز در آمادگی کامل باشند تا شاهد انسداد مسیرها نباشیم.

    سردار هادیانفر بر رعایت کامل اصول و قوانین رانندگی به خصوص استفاده از تجهیزات زمستانی و بستن کمربند ایمنی تاکید کرد وگفت: کمربند ایمنی برای تمامی وسائل نقلیه عمومی وشخصی به خصوص اتوبوس‌ها الزامی است.

    رئیس پلیس راهور فراجا همچنین اضافه کرد: در خصوص کمربند ایمنی هیچ گذشتی نخواهیم داشت و این موضوع در وسائل نقلیه عمومی سختگیرانه رصد می‌شود.

    از هر 10 وسیله نقلیه هفت خودرو تک سرنشین است

    رئیس پلیس راهور فراجا با اشاره به 40 میلیون وسیله نقلیه سراسر کشور اضافه کرد: بنابر آمار سوخت تعداد کاربر وسیله نقلیه شخصی در برابر وسائل عمومی قابل مقایسه نیست و فاصله بزرگی دارد.

    سردار هادیانفر با اعلام اینکه از هر 10 وسیله نقلیه هفت خودرو تک سرنشین است گفت: استفاده از خودروهای شخصی در زمستان به واسطه سرما افزایش چشمگیر می‌یابد.

    وی ادامه داد : از ابتدای سال تاکنون 12 هزار نفر از هم وطنان ما جان خود را در حوادث و تصادفات جاده ای از دست دادند.

    رئیس پلیس راهور فراجا یادآور شد: امروز 51 درصد از تلفات جاده ای در حوزه پیشگیری است که راه ، ایمنی وسیله نقلیه و خودروسازان و دیگر دستگاهها در آن نقش دارند. علاوه بر این 6 درصد تلفات جاده‌ای در حین انتقال به بیمارستان و 43 درصد نیز در مراکز اورژانس و بیمارستان جان خود را از دست میدهند.

    سردار هادیانفر تاکید کرد: می‌توان این میزان تلفات را کاهش داد اما باید همه دستگاه‌ها وارد میدان شوند در حالی که برخی از آنها به وظایف و تکالیف قانونی خود توجه ندارند. اقداماتی در مسیر دولت در حال انجام است اما هنوز گام‌های اجرایی برداشته نشد و تاکید می کنیم رویه معمولی نمی توان به ما کمک کند زیرا وضعیت ما در تلفات و تصادفات وضعیت خوب و معمولی نیست.

    وی اطلاع رسانی سریع و ایجاد آمادگی در افکار عمومی به خصوص در فصل زمستان را الزامی دانست و از تمامی رسانه ها خواست تا پلیس راهور را یاری کنند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط