فونیکسریمکسبهتام

عربستان از اولین کامیون هیدروژنی خود رونمایی کرد

عصر خودرو- عربستان با راه‌اندازی اولین کامیون هیدروژنی خود، گامی مهم در جهت کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای در بخش حمل و نقل برداشت.

عربستان از اولین کامیون هیدروژنی خود رونمایی کرد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۳ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از تجارت‌نیوز، عربستان از اولین کامیون هیدروژنی خود رونمایی کرده است. این کامیون که توسط اداره کل حمل و نقل (TGA) و شرکت المجدویی لجستیک (Almajdouie Logistics) راه‌اندازی شده، با سوخت هیدروژن کار می‌کند. هیدروژن یک سوخت پاک است که هیچ‌گونه گاز گلخانه‌ای تولید نمی‌کند.
    این ابتکار بر تعهد تزلزل‌ناپذیر TGA برای ایجاد محیطی عاری از انتشار کربن و کمک به استراتژی ملی حمل‌ونقل و لجستیک، در راستای اهداف چشم‌انداز 2030 عربستان سعودی تاکید می‌کند. این کامیون هیدروژنی دارای امکان انتشار کربن صفر است و با ابتکارات عربستان برای توسعه پایدار مطابقت دارد.
    کامیون هیدروژنی عربستان سعودی، به طور خاص برای حمل ایمن کالا و پوشش مسافت‌های طولانی بیش از 400 کیلومتر طراحی و آماده شده است. همچنین این کامیون با استفاده از هیدروژن به‌عنوان سوخت با ظرفیت تا 35 کیلوگرم و فشار گاز تا 350 بار کار می‌کند. راه‌اندازی این کامیون بخشی از تلاش‌های عربستان سعودی برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای و ایجاد یک آینده پایدار است. این کامیون همچنین به بهبود کیفیت زندگی شهروندان عربستان کمک خواهد کرد.
    عربستان در حال حاضر بزرگترین تولیدکننده نفت در جهان است، اما در تلاش است تا اقتصاد خود را متنوع و به سمت انرژی‌های تجدیدپذیر حرکت کند.. راه‌اندازی این کامیون بخشی از تلاش‌های عربستان سعودی برای تحقق چشم‌انداز 2030 خود است که شامل کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای تا 270 میلیون تن است.

    سازندگان کامیون هیدروژنی عربستان
    به نقل از zawya،  راه‌اندازی کامیون هیدروژنی عربستان نتیجه مشارکت استراتژیک بین المجدویی لجستیک و شرکت Air Products Qudra است که هدف آن ایجاد یک راه حل زیست‌محیطی برای حمل‌ونقل هیدروژن در عربستان و تقویت بخش حمل‌ونقل هیدروژن در منطقه است.
    بر این اساس، مشارکت بین TGA، Almajdouie Logistics و Air Products Qudra شامل طراحی، تامین مالی، ساخت، بهره‌برداری و نگهداری زیرساخت‌های مرتبط با هیدروژن، از جمله ایستگاه‌های سوخت‌گیری هیدروژن در نقاط مختلف عربستان است. این توافق بخشی از یک مطالعه امکان‌سنجی گسترده‌تر در راستای چشم‌انداز 2030 عربستان و ابتکار سبز است. عربستان قصد دارد در آینده، تعداد کامیون‌های هیدروژنی خود را افزایش دهد و زیرساخت‌های لازم برای حمل‌ونقل هیدروژن را توسعه دهد.

    اولین کارت عملیاتی برای کامیون‌های هیدروژنی
    Almajdouie Logistics همچنین اولین کارت عملیاتی برای کامیون‌های هیدروژنی را در عربستان به دست آورده است. این کارت عملیات با هدف اطمینان از در دسترس بودن تمام داده‌های مربوط به کامیون‌ها و مطابقت کامیون‌ها با تمام الزامات و مشخصات فنی لازم، تضمین ایمنی و کارایی بخش لجستیک و ارتقای ایمنی ترافیک صادر شده است.
    پذیرش فناوری‌های مدرن و نوآورانه توسط TGA در این بخش با تلاش‌های آن برای ارائه سیستم‌های حمل و نقل ایمن و سازگار با محیط زیست است. این تلاش‌ها قبلاً در قطار هیدروژنی راه‌اندازی شده توسط TGA، که انتشار کربن ندارد، عملیاتی شده بود.
    اهمیت رویداد رونمایی از کامیون هیدروژنی در عربستان
    راه‌اندازی اولین کامیون هیدروژنی در عربستان سعودی یک نقطه عطف مهم در تلاش‌های این کشور برای ایجاد آینده‌ای پایدار است. این رویداد همچنین نشان‌دهنده تعهد TGA به تحقق استراتژی ملی حمل و نقل و لجستیک است که هدف آن بهبود کیفیت زندگی برای شهروندان این کشور است.
    این رویداد همچنین می‌تواند به سایر کشورهای منطقه انگیزه دهد تا از فناوری هیدروژن برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای استفاده کنند. راه‌اندازی کامیون هیدروژنی جدید منجر به توسعه حمل و نقل پاک در عربستان می‌شود. این کامیون می‌تواند به کاهش آلودگی هوا و بهبود کیفیت زندگی در این کشور کمک کند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط