فونیکسریمکسبهتام

نائب رئیس کمیسیون صنایع مجلس:

تعرفه خودروهای وارداتی باید کاهش یابد

نباید واردات خودرو با هدف درآمدزایی انجام شود

عصر خودرو- نائب رئیس کمیسیون صنایع مجلس با بیان اینکه ما به دنبال کاهش تعرفه واردات خودرو هستیم، گفت: دولت نباید واردات خودرو را با هدف درآمدزایی انجام دهد زیرا هدف از واردات خودرو در این مقطع زمانی ساماندهی بازار و تامین نیاز بازار است.

تعرفه خودروهای وارداتی باید کاهش یابد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از خانه ملت، علی جدی درباره تعرفه واردات خودرو، گفت: دولت برای واردات خودروهای برقی تعرفه را صفر و برای خودروهای هیبریدی این تعرفه را 15 درصد در نظر گرفته اما این تصمیم پاسخگو نیست زیرا خودروهای وارداتی فعلی نه برقی و نه هیبریدی است.

    نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: براساس گفته‌های قبلی مقرر بود که خودروی اقتصادی وارد شود این در حالی است که تعرفه سنگین اشکالاتی در تحقق این مهم ایجاد کرده است؛ به طور مثال قیمت خودرویی که باید کمتر از یک میلیارد تومان می‌شد اکنون به دو میلیارد تومان رسیده است.

    وی اضافه کرد: این موضوع در کمیسیون صنایع و معادن مجلس مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد که به بحث تعرفه‌های واردات خودرو ورود و با وزارت صمت به این موضوع رسیدگی کنیم، زیرا ما سقف قیمتی کمتر از 20 هزار دلار را در نظر گرفتیم که این مشکل حل شود، قرار نیست که ما محدودیت واردات 20 هزار دلار در نظر بگیریم و خودمان نیز به اندازه قیمت این خودرو به آن اضافه کنیم.

    این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه به دنبال این هستیم که تعرفه واردات خودروهایی که کمتر از 20 هزار دلار تا است را کاهش دهیم، تصریح کرد: دولت نباید واردات خودرو را با هدف درآمدزایی انجام دهد زیرا هدف از واردات خودرو در این مقطع زمانی ساماندهی بازار و تامین نیاز بازار است.

    نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: با تعرفه‌های فعلی خودروهای وارداتی به دست مردم عادی نمی‌رسد و فقط افراد پولدار می‌توانند این خودروها را خریداری کنند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۵ روز پیش
        آرشیو