فونیکسریمکسبهتام

وزیر صمت:

قیمت‌گذاری دستوری از لاستیک برداشته شد

عصر خودرو- وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: قیمت‌گذاری دستوری از لاستیک برداشته شد تا انگیزه تولیدکنندگان افزایش پیدا کند.

قیمت‌گذاری دستوری از لاستیک برداشته شد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران، عباس علی‌آبادی در آیین تجلیل از صادرکنندگان نمونه صنعتکاران و معدن‌کاران برتر چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه برای تخصیص ارز برای واردات ماشین‌آلات و مواد اولیه مورد نیاز هیچ محدودیتی وجود ندارد، عنوان کرد: در مسیر حمایت از تولید امروز با وزارت اقتصاد و بانک مرکزی موافقت نامه امضا کردیم تا 5 برابر سال گذشته تسهیلات در قالب اوراق گام به تولیدکنندگان پرداخت شود.

    وی با اشاره به کمبود لاستیک در کشور، عنوان کرد: این کمبود به‌علت ناترازی در تولید و مصرف به وجود آمده است، بنابراین با کاهش تعرفه واردات تا حدودی مشکل برطرف شد، همچنین قیمت‌گذاری دستوری برداشته شد تا انگیزه تولیدکنندگان افزایش پیدا کند.

    وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: چهارمحال و بختیاری استان محروم نیست و از فرهنگ و تمدن غنی برخوردار و انسان‌های غیوری در طول تاریخ داشته است.

    علی‌آبادی، بازاریابی کالا‌های تولیدی چهارمحال و بختیاری در کشور‌های دیگر را ضروری اعلام و اضافه کرد: به‌دنبال پیدا کردن زیست‌بوم‌هایی برای ساخت و صادرات کالا هستیم.

    وی، گردشگری را نخستین مزیت چهارمحال و بختیاری دانست و ادامه داد: جلب و جذب توریست‌های خارجی و تقویت صنایع وابسته به آن در این استان اولویت دارد.

    وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: چهارمحال و بختیاری همچنین برای توسعه صنعت دامپروری، خدمات، باغداری و کشاورزی پتانسیل قابل‌توجهی دارد.

    علی‌آبادی، حمایت از تولیدات صادرات‌محور را ضروری دانست و گفت: هر صنعتی که بهره‌وری بهتری نسبت به سال قبل داشته باشد از تسهیلات بیشتری برای ارتقای واحد تولیدی خود بهره‌مند خواهد شد.

    وی تاکید کرد: اولویت پرداخت تسهیلات به واحد‌های راکد و نیمه‌تعطیل است و از حوزه توسعه دیجیتال آمادگی حمایت کامل داریم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط