فونیکسریمکسبهتام

رییس اداره پایش تحویل شرکت بورس کالای ایران:

خریداران خودرو ۴۱.۶ میلیارد تومان خسارت تاخیر در تحویل دریافت کردند

عصر خودرو- رییس اداره پایش تحویل شرکت بورس کالای ایران گفت: اخذ و کنترل تضامین و وثایق از عرضه کنندگان در بورس کالای ایران، شرط لازم برای عرضه محصولات در راستای کنترل ریسک و عمل به تعهدات است از این رو خریداران خودرو از بورس کالا که با تاخیر در تحویل موجه شده اند تا به امروز ۴۱.۶ میلیارد تومان خسارت دریافت کرده اند.

خریداران خودرو ۴۱.۶ میلیارد تومان خسارت تاخیر در تحویل دریافت کردند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، زهرا حسین زاده رییس اداره پایش تحویل شرکت بورس کالای ایران در خصوص تاخیر در تحویل برخی از خودروهای فروخته شده در بورس کالا طی ماه های گذشته و شرایط خریداران در این حوزه گفت: مهم ترین بخش فرآیند کنترل پیش از عرضه محصولات در اتاق پایاپای بورس کالا، کنترل تضامین و وثایق عرضه کنندگان است و در واقع، این موضوع شرط لازم برای عرضه محصولات تلقی می شود و نقش بسیار ارزنده ای در کنترل ریسک و عدم عمل به تعهدات را بر عهده دارد.

    او افزود: عرضه کنندگان خودرو نیز از این قاعده مستثنی نیستند و در چارچوب دستورالعمل تسویه و پایاپای، تضامین لازم و مورد تایید از آن ها پیش از عرضه محصولاتشان در بورس کالا اخذ شده است.

    به گفته حسین زاده، طبق دستورالعمل ها، مشتریانی که موفق به تحویل به موقع خودروی خود در موعد مقرر نشدند و تا 30 روز پس از سررسید، اعتراض خود را به شکل مکتوب از طریق کارگزار خریدار به بورس کالا اعلام کردند، امکان اخذ خسارت برای آنان فراهم شد.

    رییس اداره پایش تحویل شرکت بورس کالای ایران در پایان گفت: در همین راستا رسیدگی های لازم انجام و تا امروز برای تعداد 1185 مورد اعتراض، براساس 0.25 درصد ارزش قرارداد، محاسبه خسارت انجام و مبلغ 41 میلیارد و 600 میلیون تومان پرداخت یا در جریان پرداخت قرار دارد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط