فونیکسریمکسبهتام

نسخه قوی‌تر و کم مصرف‌تر هاچ‌بک سایپا

عرضه کوییک GX با موتور جدید

عصر خودرو- نسخه جدید پیشرانه M۱۵ با حداکثر توان ۹۰ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۱۳۷ نیوتون متر مجهز به سیستم زمانبندی متغیر سوپاپ ها و بهبود در بخش های مختلف قرار است توانبخش عضو جدید سبد محصولات سایپا و جدیدترین تیپ کوییک یعنی نسخه GX باشد که به زودی عرضه آن آغاز خواهد شد.

عرضه کوییک GX با موتور جدید
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، پیشرانه M15i نسخه قوی‌تر و کم مصرف تر از پیشرانه قبلی کوییک است که قابلیت ارتقاء تا یورو6 را دارد و محصولات پلتفرم X200 سایپا قرار است از این پس از این پیشرانه بهینه نیرو بگیرند.

    مهمترین تغییرات پیشرانه جدید کوییک GX شامل طراحی جدید سرسیلندر، افزایش نسبت تراکم با تغییرات در طراحی پیستون، بهینه سازی سیستم خنک کننده و روغن کاری، اضافه شدن سیستم زمان بندی متغیر سوپاپ‌ها یا VVT و اصلاح سیستم هوارسانی و خروجی دود می شود که در نتیجه حداکثر گشتاور روی دور موتور پایینتری به دست می آید و موجب کاهش مصرف سوخت این خودرو به کمتر از 7 لیتر در سیکل ترکیبی می شود.

    کوییک، هاچ بک خانوادگی سایپا با طول 4 متر و ارتفاع 1532میلیمتر است که به اصطلاح در بازار به عنوان یک کراس‌لوک شناخته می شود. فضای بار این خودرو به 285 لیتر می رسد و وزن خالص آن حدود 1065کیلوگرم است. انتقال قدرت در این خودرو بر عهده گیربکس 5سرعته دستی است.

    کوییک GX در نمای ظاهری از چراغ روشنایی در روز، ترمز جلو دیسکی و ترمز عقب کاسه ای بهره می برد و سیستم تعلیق آن در جلو از نوع مستقل مک فرسون و در عقب از نوع یکپارچه پیچشی است.  رینگ های این مدل از نوع 14 اینچی آلومینیومی سوار بر تایرهای 185/65 است.

    از جمله امکانات رفاهی این نسخه از کوییک می توان به سیستم تهویه مطبوع نیمه اتوماتیک، آینه جانبی برقی، تنظیم دستی 6 جهته صندلی راننده و 4 جهته صندلی جلو، شارژر USB موبایل، کنترل سیستم صوتی از روی فرمان، روکش چرم صندلی ها، نمایشگر لمسی 7 اینچی، چراغ اتوماتیک جلو، دوربین عقب، GPS و شیشه دودی درهای عقب و در پنجم  اشاره کرد.

    کوییک، جایگاه استراتژیکی در بازار ایران دارد و به عنوان مبنای قیمتی خودروهای تولیدی یکی از پرتیراژترین خودروهای تولیدی کشور است که در زمان مدیریت محمدعلی تیموری، با دستیابی به تولید اقتصادی این خودرو، امکان تنوع بخشی به تیپ ها و مدل های مختلف آن در کنار بهبود کیفیت و ارتقاء بخش های مختلف فراهم شد. این خودرو هم اکنون در تیپ پایه حدود 250 میلیون تومان قیمت دارد و به نظر می رسد با ارائه نسخه GX که در بخش فنی و امکانات ارتقاء پیدا کرده احتمالا با انتظار قیمتی حدود 350 میلیون تومان را داشته باشیم. پیشتر شورای رقابت قیمت نسخه GXR این خودرو که نسخه دو رنگ کوییک GX است را حدود 370 میلیون تومان برای تحویل نهایی به مشتری اعلام کرده بود.

    نویسنده: ابراهیم واحدی

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط