فونیکسریمکسبهتام

نقاط تمایز نسخه جدید شاهین

اتوماتیک به سبک سایپا

عصر خودرو- شاهین اتوماتیک در چند پارامتر مهم نسبت به نسخه دنده ای تحولات قابل توجه وقبولی داشته که آن رابه یکی از جذابترین گزینه های بازار بدل می کند.

اتوماتیک به سبک سایپا
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، سیستم مولتی مدیا در این مدل از شاهین از نسخه 7اینچ لمسی در مدل دستی به مدل 10 اینچی لمسی در نسخه اتوماتیک ارتقاء پیدا کرده است. تریم داخل کابین با کیفیت و متریال متفاوت در نسخه اتوماتیک تریم دو رنگ دارد و به طور کلی حس کیفیت بهتری را القا می کند. علاوه بر تغییر تریم داخل کابین تزئینات داخلی کروم و تریم دورنگ - گارنیش عقب کروم، کروز کنترل و محدود کننده سرعت، قطعات هیدروگرافی داخل کابین، کف پوش سه بعدی، جلو پنجره و اهرم دستگیره داخلی و خارجی طرح کروم و قاب دستگیره داخلی و فرمان - دریچه‌های هوا JET BLACK از جمله دیگر تغییرات شاهین در نسخه اتوماتیک است.

    شاهین اتوماتیک نخستین محصول اتوماتیک بومی سایپا در کلاس C است. این خودرو سدانی خانوادگی با تمرکز ویژه روی نیازهای خانواده ایرانی و بر مبنای نیازهای دقیق مصرف کننده ایرانی است که نخستین نمود آن در طراحی ظاهری و حجم سازی داخل کابین مشهود است. این خودرو که سابقه عرضه چند ساله در نسخه دنده ای به بازار را دارد، اکنون با نسخه اتوماتیک، سطح بیشتری از نیاز خانواده ها را پوشش خواهد داد.

    شاهین اتوماتیک همانند نسخه دستی از پیشرانه 1.5لیتری توربو سری M15TC نیرو می گیرد که حداکثر توانش به 109 اسب بخار و حداکثر گشتاور آن به 178 نیوتون می رسد که حداکثر گشتاور موجب کشش خودرو از دور 2500 وارد مدار می شود و این نیرو از طریق یک گیربکس اتوماتیک CVT با قابلیت تعویض 7سرعته دستی به محور جلو منتقل می شود. شاهین اتوماتیک از نظر ابعاد تفاوتی با نسخه دستی ندارد و 4460 میلیمتر طول دارد که از این میزان، 2650 میلیمتر به فاصله بین دو محور و فضای سرنشینان مربوط می شود که بیشترین فضا در این کلاس برای سرنشنیان جلو و عقب را در اختیار خریداران قرار می دهد.

    طراحی ظاهری شاهین از جمله مواردی است که کمتر کسی را می توانید پیدا کنید که نقد قابل توجهی به آن وارد کند و از نظر عمده مشتریان بازار طراحی این خودر. که با الگو از شاهین ایرانی صورت گرفته هم در نمای جلو و هم در نمای عقب جلوه جذابی دارد.

    شاهین اتوماتیک به ازای هر کیلوگرم از وزن 0.13 نیوتون متر گشتاور در اختیار دارد و این در حالی است که در سدان اتوماتیک مشابه این خودرو در بازار این نسبت به 0.11 نیوتون متر به ازای هر کیلوگرم می رسد. شاهین با این حساب در زمره خودروهای با کشش بالاتر از عمده رقبای اتوماتیکش قرار می گیرد. همچنین گیربکس CVT این خودرو مزیت کشش یکپارچه و شتابگیری پیوسته با چاشنی کاهش قابل توجه مصرف سوخت در مقایسه با خودروهای اتوماتیک دیگر را دارد که در مواقع نیاز امکان تعویض دستی مصنوعی 7 سرعته را فراهم می کند تا رانندگی در هر شرایطی با این خودرو امکان پذیر و ایده آل باشد.

    شاهین اتوماتیک در زمینه ایمنی راه زیادی را رفته و همرده خودروهای معتبر اروپایی جدیدترین استاندارد ها را اخذ کرده و به تکنولوژی های استاندارد قابل قبولی مجهز شده است. این خودرو در گام نخست استاندارد حفاظت از عابر پیاده را اخذ کرده که مربوط به کاهش حداکثری خسارات در برخورد عابرپیاده با طراحی متفاوت و ایمن سپر و درب موتور می شود. شاهین اتوماتیک همچنین به تکنولوژی کنترل الکترونیکی پایداری یا ESC مجهز شده که در صورت هر گونه انحراف بخش جلو یا عقب خودرو با اعمال ترمز یا قطع کردن نیروی موتور، به سرعت و سریعتر از واکنش انسانی، از انحراف خودرو جلوگیری می کند.

    این خودرو تست های ایمنی را در موسسات معتبر اروپایی گذرانده و موفق به کسب استانداردهای ECE اروپا شده است که مبنای ورود خودروها به بازار اروپا نیز به حساب می آید. در بدنه این خودرو از فولادهای با مقاومت بالای HSS استفاده شده و ساخت بدنه از طریق 53 ربات و 5 خط کنترل فرآیند کیفیت EMS صورت می گیرد که در نهایت حتی امکان اخذ استاندارد ایمنی EuroNCAP اروپا را برای این خودرو امکانپذیر می کند.

    یکی دیگر از نقاط قوت شاهین اتوماتیک پلتفرم برق و سیستم های الکتریکی این خودرو است که شامل سیستم کنترل مرکزی خودرو یا BCM و شبکه انتقال دیتا CAN می شود. شاهین اتوماتیک علاوه بر موارد تمایز و تحولات نسبت به نسخه دستی، همانند آن خودرو به امکاناتی نظیر سانروف، ورود و استارت بدون کلید، سنسور نور و چراغ اتوماتیک، تهویه مطبوع اتوماتیک، رینگ 15اینچی آلومینیومی، گرم کن آینه های جانبی و ... مجهز شده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۲
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        آخرین بروزرسانی ۲ روز پیش
        آرشیو