فونیکسریمکسبهتام

تعزیرات آماده دریافت گزارش‌های مستند درباره احتکار خودروسازان

عصر خودرو- سازمان تعزیرات حکومتی آماده دریافت گزارش‌های مستند ارگان‌ها و نیز گزارش‌های مردمی درباره احتکار خودروسازان است تا پرونده را در یکی از شعب ملی خود مورد رسیدگی قرار دهد.

تعزیرات آماده دریافت گزارش‌های مستند درباره احتکار خودروسازان
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۳ مهر ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از تسنیم، شائبه دپوی غیرقابل توجیه و احتکار خودرو در پارکینگ‌های دو خودرساز بزرگ کشور با هدف کنترل قیمت و جلوگیری از کاهش قیمیت خودرو در بازار، از مدتی قبل در رسانه‌ها مطرح است.

    اظهارنظرهای برخی مسئولان هم بر این شائبه دامن زد که واکشن رئیس قوه قضاییه را در پی داشت و وی در جلسه این هفته شورای عالی قضایی به سازمان بازرسی کل کشور دستور داد تا موضوع مورد بررسی قرار بگیرد.

    اما رئیس سازمان بازرسی اعلام کرد؛ بررسی‌های انجام شده از سوی بازرسان سازمان بازرسی کل کشور حاکی از احتکار خودروسازان نیست و خودروهای دپو شده دارای مشکلات استاندارد هستند.

    اما یک مقام سازمان ملی استاندارد همچنان بر غیرقابل توجیه بودن دپو کردن خودروها در پارکینگ‌های خودروسازان را مورد تأکید قرار داد. مدیرکل دفتر تخصصی ارزیابی انطباق صنایع حمل‌ونقل و ماشین‌آلات سازمان ملی استاندارد پس از بازدید از پارکینگ‌های دو خودروساز بزرگ کشور (ایران‌خودرو و سایپا) گفت: خودروهای کوییک دپوشده در پارکینگ‌های سایپا و خودرو‌های رانا، پژوپارس، دنا و تارا دپوشده در پارکینگ‌های ایران‌خودرو مشکل تأییدیه استاندارد و مشکلی برای تحویل به مشتری ندارند.

    به استناد این اظهارنظرها خبرگزاری تسنیم گزارسی با عنوان "باز هم "احتکار خودرو" توسط 2 خودروساز بزرگ کشور؟!/ لزوم ورود سازمان تعزیرات به این پرونده" منتشر کرد و خواستار ورود سازمان تعزیرات حکومتی، به‌عنوان مرجع رسیدگی‌کننده به احتکار، به موضوع دپوی خودروهای تولیدی در پارکینگ‌های سایپا و ایران‌خودرو شد.

    احمد اصانلو؛ رئیس سازمان تعزیرات حکومتی پس از ملاحظه این گزارش اعلام کرد؛ سازمان تعزیرات آماده دریافت گزارش‌های ارگان‌ها، مسئولین ذیربط و نیز گزارش‌های مستند مردمی درباره احتکار خودرو از سوی شرکت‌های خودروساز است تا پرونده را در یکی از شعب ملی خود مورد رسیدگی قرار دهد.

    بر این اساس مسئولین مرتبط و مردم می‌توانند "گزارش‌های مستند" خود درباره دپوی خودروهای تولیدی و آماده تحویل را از طریق سامانه تلفنی 135 به تعزیرات اعلام کنند تا مورد رسیدگی قرار بگیرد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط