فونیکسریمکسبهتام

رصد خانه ها و خوردوهای لوکس در سازمان امور مالیاتی

عصر خودرو- رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور : مالیات‌ستانی از خانه‌ها و خودرو‌های لوکس هم تکلیف قانونی و هم در راستای عدالت اقتصادی است.

رصد خانه ها و خوردوهای لوکس در سازمان امور مالیاتی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از صدا و سیما، رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور با انتشار توییتی از جدیت سازمان امور مالیاتی کشور در اجرای قانون اخذ مالیات از خانه‌ها و خودرو‌های لوکس خبر داد و اظهار داشت: مالیات‌ستانی از خانه‌ها و خودرو‌های لوکس هم تکلیف قانونی و هم در راستای عدالت اقتصادی است.

    دکتر سبحانیان با اشاره به شناسایی 43 هزار خانه لوکس در سال 1401 در کل کشور بیان داشت: این در حالی است که 110 هزار خانه لوکس در سال 1402 فقط در شهر تهران و با کمک شرکت‌های دانش‌بنیان شناسایی شده است.
    گفتنی است دریافت مالیات از خانه‌ها و خودرو‌های لوکس که از سال 1400 کلید خورده است از قانون بودجه سال 1400 در دولت سیزدهم آغاز شد و در قانون بودجه سال 1402 نیز مورد تأکید قرار گرفت.

    بر این اساس زمین‌های فاقد اعیانی دارای کاربری مسکونی، اداری و تجاری، باغ ویلا‌های مجاز (با احتساب عرصه و اعیان) و خانه‌های لوکس که ارزش آن‌ها بیش از 200 میلیارد ریال باشد نسبت به مازاد بر این مبلغ، مشمول مالیات به میزان دو در هزار می‌شوند.همچنین انواع خودروی سواری و وانت دو اتاق (کابین) دارای شماره انتظامی شخصی در اختیار مالکین اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی که قیمت روز خودروی آن‌ها بیش از سه میلیارد تومان است نسبت به مازاد بر این مبلغ، مشمول مالیات سالانه خودرو به نرخ یک درصد می‌شود

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط