فونیکسریمکسبهتام

محموله جدید کیا سونت به شوروم کوشاخودرو رسید

عصر خودرو- شرکت کوشاخودرو با گذر از موانع موجود در مسیر واردات به عنوان یکی از نخستین شرکت های فعال در حوزه واردات، موفق به ترخیص محموله جدید کیا سونت و ورود آن به شوروم مرکزی این شرکت شد تا به مراحل نهایی عرضه این خودرو به بازار نزدیک شود.

محموله جدید کیا سونت به شوروم کوشاخودرو رسید
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، براساس شنیده ها ورود این محموله خودروهای کیا به شوروم کوشاخودرو بیانگر استمرار این روند و ورود محموله های جدید طی هفته های آینده است.

     

    کیا سونت را بشناسید
    کیا سونت به صورت تخصصی برای اولین بار در سال 2020 برای عرضه در بازار هند طراحی شده اما هم اکنون در بازار کشورهای خاورمیانه، آفریقای جنوبی، آمریکای لاتین و شرق آسیا نیز عرضه می شود. این خودرو از نظر ابعاد مشابه هیوندای ونیو است و یک کلاس پایینتر از برادرش یعنی سلتوس قرار می گیرد. کوشا خودرو اقدام به واردات و نمایش تیپ متوسط این کراس اوور کرده که به پیشرانه 1.5 لیتری تنفس طبیعی با حداکثر توان 113 اسب بخار مجهز شده و حداکثر گشتاور آن حدود 144 نیوتون متر است و با وزن خالص حدود 1.25 تن، شتاب آن به 12.5 ثانیه با همراهی گیربکس CVT هوشمند کیا یا IVT می رسد.

    پیشرانه تمام آلومینیومی سری SmartStream برای نخستین بار توسط هیوندای روی نسل سوم هیوندای i30 معرفی شد. این سری پیشرانه در مقایسه با سری Gamma، قدرتی نسبتا مشابه تولید می کند اما بازه گشتاور آن حدودا 20درصدبالاتر از نمونه مشابه سری Gamma است. در بین گزینه های وارداتی کوشاخودرو، سونت از این سری پیشرانه با حجم دقیق 1497 سی‌سی بهره می برد که به صورت تنفس طبیعی حداکثر توان آن به 113 اسب بخار روی دور موتور 6300 و حداکثر گشتاور آن به 144 نیوتون متر روی دور موتور 4500 می رسد. این پیشرانه با کد G4FL برگرفته از سری پیشرانه Gamma و بهبود یافته این خانواده است که توسط هیوندای در مدل های اکسنت، کرتا، النترا و استارگیزر مورد استفاده قرار می گیرد و در کیا K3، سونت و سلتوس نیز نصب شده است.

     

    این پیشرنه 16 سوپاپ از تکنولوژی زمان بندی متغیر سوپاپ های دوگانه یا Dual CVVT بهره می برد. تکنولوژی IVT هیوندای-کیا در مقایسه با CVTهای معمول، سرعت تعویض ضرایب بهتری را ارائه می کنند و تعویض ضرایب به صورت نرم تری صورت می گیرد. برای مثال روی یکی از محصولات این دو خودروساز، این گیربکس با قابلیت تعویض مصنوعی 8 سرعته از هدررفت حدود 8درصدی قدرت برای انتقال به محور جلو در مقایسه با گیربکس معمولی AT جلوگیری می کند و مصرف سوخت تا حدود 4درصد کاهش می یابد.

    همچنین نمودارهای عملکردی این گیربکس در مقایسه با گیربکسهای معمول اتوماتیک، سرعت بیشتر تعویض ضرایب را نشان می دهد که معادل هیجان بیشتر برای رانندگی و شتابگیری بخصوص در مواقع نیاز برای سبقت گیری یا مانورها است. مهمترین تمایز IVT در مقایسه با گیربکس های ضریب متغیر CVT ، استفاده از کمربند زنجیری به جای کمربند فلزی برای انتقال قدرت و تغییر ضرایب است .

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم