فونیکسریمکسبهتام

عضو هیات مدیره انجمن قطعه‌سازان همگن:

توسعه کشور از مسیر تولید فناورانه، رشد فناوری و دانش فنی می‌گذرد

عصر خودرو- عضو هیات مدیره انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازان خودروی کشور گفت: به‌منظور رشد کلان اقتصادی در کشور و دستیابی به مواهب توسعه، ناگزیر از رشد فناوری و دانش فنی تولید هستیم.

توسعه کشور از مسیر تولید فناورانه، رشد فناوری و دانش فنی می‌گذرد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایرنا، رضا رضایی با تاکید بر لزوم جدی گرفته شدن بیش از پیش تولید در کشور و برداشتن موانع پیش‌روی تولیدکنندگان، افزود: اشتغال پایدار، ارتقای معیشتی مردم و افزایش تولید ناخالص داخلی، وابسته به دو عامل اساسی است که یکی از آنها، ارتقای دانش فنی تولید و دستیابی به فناوری‌های نوین و به‌ویژه هوش مصنوعی است.

    وی، عامل اساسی دیگر در این رهگذر را بهبود مناسبات سیاسی با دیگر کشورها عنوان و خاطرنشان‌کرد: دولت سیزدهم طی دو سال گذشته اقدامات اساسی در این حوزه داشته که از جمله آنها عضویت در پیمان‌های بین‌المللی شانگهای و بریکس و همچنین بهبود روابط با همسایگان قابل تقدیر است.

    این عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان همگن با اشاره به کره‌جنوبی، خاطرنشان‌کرد: تولیدکنندگان در این کشور، مواد اولیه اساسی تولید نظیر فولاد، محصولات پتروشیمی و غیره را با 30 درصد تخفیف قیمتی و به صورت اعتباری دریافت می‌کنند که عاملی اساسی در رقابت پذیری محصولات مختلف‌شان است.

    وی با اشاره به فرسودگی خطوط تولیدی در کشور، تاکید کرد: اگر بخواهیم در بازارهای جهانی و در رقابت با رقبا حرفی برای گفتن داشته باشیم، باید بتوانیم به خطوط تولید به‌روز مجهز شده و نوسازی در صنایع‌مان انجام دهیم.

    رضایی به ترکیه در همسایگی کشورمان اشاره کرد که با فراهم کردن زیرساخت‌های لازم، سال گذشته به رقم 90 میلیارد دلاری صادرات خودرو و قطعه دست یافت و گفت: این در حالی است که صنعتگران ایرانی در این عرصه از سابقه بیشتری برخوردارند و باید بتوانیم با استفاده از مزیت‌های نسبی موجود در کشورمان همچون نیروی کار و انرژی ارزان، جایگاهی در خور در منطقه به دست آوریم.

    وی همچنین با اشاره به دومین حضور متوالی قطعه سازان و خودروسازان ایرانی در رویداد نمایشگاهی «اتومبیلیتی» مسکو در اواخر مرداد امسال، تصریح‌کرد: نمایشگاه بستری برای توسعه بازار کشورها است، همچنین فرصتی فراهم می‌کند تا شرکت‌های حاضر به ارائه توانمندی‌ها و پتانسیل‌های خود پرداخته و از امکانات و فناوری‌های یکدیگر مطلع شوند.

    عضو هیات مدیره انجمن قطعه‌سازان همگن تاکید کرد: لزوما قرار نیست نخستین حضور شرکت‌ها و فعالان اقتصادی در بازارهای جدید به‌ویژه بازار بزرگی همچون روسیه نتیجه‌بخش باشد، بلکه صنعتگران باید در این مسیر اهتمام و پیگیری مجدانه در طول سال داشته باشند.

    بر اساس این گزارش، جمهوری اسلامی ایران برای دومین سال متوالی با برپایی پاویون اختصاصی، در رویداد بزرگ نمایشگاهی اتومبیلیتی 2023 مسکو حاضر شد.

    امسال 32 شرکت مشتمل بر شرکت های خودروسازی ایران خودرو و سایپا، 2 شرکت بازرگانی و همچنین 28 شرکت قطعه‌ساز، در اتومبیلتی 2023 حضور یافتند که متراژی بیش از یک‌هزار و 800 متر مربع فضای نمایشگاهی را به خود اختصاص داده‌ بودند.

    نمایشگاه اتومبیلیتی 2023 مسکو از 21 تا 24 آگوست 2023 (30 مرداد تا دوم شهریور) در مرکز نمایشگاه های بین المللی مسکو (اکسپو سنتر) برپا شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط