فونیکسریمکسبهتام

واردات خودرو در دولت رییسی (۲۳۹)

واردات خودروهای کارکرده از تایید سازمان استاندارد و محیط زیست معاف شد

عصر خودرو- طی نامه‌ای که از دفتر برنامه ریزی مقررات واردات و صادرات وزارت صمت به دفتر فناوری داده و امنیت فضای مجازی نوشته شده، ضوابط اجرایی جدیدی برای قانون بودجه اعلام شده است.

واردات خودروهای کارکرده از تایید سازمان استاندارد و محیط زیست معاف شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، ‌در آیین نامه اجرایی بند ص تبصره 7 قانون بودجه سال 1402 آمده است خودروهای وارداتی بر اساس این بند می توانند به صورت نو و کارکرده (کمتر از 5 سال) ثبت سفارش شوند و برای سفارش‌گذاری کارکرده ها نیاز به دریافت تاییدیه سازمان ملی استاندارد، سازمان محیط زیست و کمیسیون ماده 1 سازمان توسعه تجارت نیز وجود ندارد این درحالی است که خودروهای نو مکلف به دریافت تمامی این تاییدیه ها خواهند بود.

    به گزارش «عصر خودرو»، در ادامه این آیین نامه آمده است که شبکه خدمات پس از فروش کالاهایی که از محل این بند ثبت می‌شوند باید مورد تایید وزارت صمت باشد.

    علاوه بر این، بررسی و صدور مجوزهای فنی در حوزه خودرو‌های درون شهری به شهرداری و در خودروهای برون شهری به سازمان راهداری ارجاع داده خواهد شد.

    تا اطلاع ثانوی محل تامین ارز برای واردات خودرو به عهده خود وارد کننده گذاشته شده است که یا از ارز صادراتی خود و یا از ارز صادراتی دیگران باید برای ثبت سفارش استفاده کند.

    به گزارش  «عصرخودرو»، برای کد تعرفه‌های مشمول دو فیلد جدید دارای قبض انبار قبل و بعد از 1402 قرار داده شده که قبل از 1402 از بررسی سقف رتبه بندی معاف هستند ولی 1402 و بعد از آن مشمول بررسی سقف رتبه بندی خواهند بود.

    شایان ذکر است  امکان ثبت سفارش با دو فیلد قبل و بعد از 1402 در یک پرونده وجود ندارد و بررسی تاریخ قبوض به گمرک ایران سپرده شده است.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط