فونیکسریمکسبهتام

معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت:

ضوابط سازمان حمایت مصرف کنندگان بر قیمت گذاری خودرو حاکم است

عصرخودرو: معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: نحوه قیمت گذاری ، کنترل و نظارت بر خودرو همچون گذشته طبق ضوابط سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان (از قبل حاکم بوده است) ، اجرا می شود .

ضوابط سازمان حمایت مصرف کنندگان بر قیمت گذاری خودرو حاکم است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۹ دی ۱۳۹۱ - ۱۰:۵۰:۴۶


    به گزارش «عصرخودرو» به نقل از شاتا، ˈسیدجواد تقوی ˈ اظهار کرد: خودرو در گروه اول نظارت و قیمت گذاری سازمان حمایت قرار دارد و بنا بر اعلام شورای اقتصاد در گروه کالاهای انحصاری قرار داشته و تابع قیمت گذاری است.



    وی افزود: کمیته خودرو در چارچوب ضوابط سازمان حمایت به موضوع قیمت گذاری، ورود پیدا کرده و قیمت های مورد نظر را ارائه می کند.



    تقوی تصریح کرد: در مورد هرگونه درخواست قیمت گذاری جدید براساس مستندات و اسنادی که خودروسازها ارائه می کنند، اقدامات کارشناسی انجام می شود.



    رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان افزود: نتیجه کار بررسی در کمیته خودرو با حضور اعضای مرتبط شامل خودروسازها، انجمن ها و تشکل های ذیربط و نهادهای مرتبط مطرح اعلام می شود و این کمیته تصمیم نهایی را در زمینه قیمت گذاری خودرو خواهد گرفت.



    وی همچنین گفت که براساس تصمیم جدید، از این پس نقش تشکل ها و انجمن های بخش خصوصی در قیمت گذاری ها ونظارت وکنترل پر رنگ تر خواهد شد.



    تقوی با اشاره به موضوع گروه بندی کالایی افزود: در ارتباط با طرح کنترل بازار طرحی در مجموعه استان ها در چارچوب وظایف و تکالیف سازمانی تدوین شده است تا بر اساس آن بتوان بیشتر از ظرفیت های بخش خصوصی و تشکل ها در زمینه کنترل بازار استفاده کرد.



    وی گفت: در این باره گروه بندی کالایی شامل 3 بخش شده است که گروه اول ( اولویت های یک و دو ) به مجموعه کالاهای اساسی و استراتژیک اختصاص یافته که بیش از 70 درصد سبد هزینه خوراکی مردم را از آن خود می کند.



    به گفته ی تقوی، ارز مورد نیاز این گروه با نرخ مرجع محاسبه می شود و در این خصوص سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و سازمان های استانی کنترل بازار شامل رصد تامین، توزیع، موجودی و قیمت ها را عهده دار بوده و به طور مستقیم امر بازرسی و نظارت را انجام می دهند .



    معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین به گروه دوم کالایی اشاره کرد و افزود: این گروه در اقتصاد ملی دارای اهمیت هستند و در زمینه مواد اولیه ای مورد استفاده در تولید تعلق پیدا می کنند که ارز مورد استفاده این گروه نیز از ارز با نرخ مرجع خواهد بود.



    وی ادامه داد: این کالاها در قالب ضوابط سازمان حمایت مورد بارزسی و کنترل قرار می شود و تلاش ها برآن است تا با ظرفیت تشکل ها در زمینه تامین، توزیع، موجودی و قیمت این کالاها اقدام شود.



    رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان همچنین به گروه سوم شامل مجموعه کالاهای صنعتی و کالا و خدمات صنفی اشاره کرد و گفت: این گروه همچنان باید ضوابط سازمان حمایت را عمل کنند.



    وی افزود: کمیسیون های نظارت استانی و شهرستانی در کنترل و نظارت این گونه کالاها مثل گذشته عمل کرده و مردم نیز می توانند از طریق سامانه 124 مشکلات خود را همچون سایر گروه ها از طریق این تلفن اعلام کنند .


    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۲
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        آخرین بروزرسانی ۲ روز پیش
        آرشیو