فونیکسریمکسبهتام

معاون خبرگزاری تاس روسیه:

ایران و روسیه شرایط خوبی برای توسعه همکارهای خودرویی دارند

عصر خودرو- معاون مدیرعامل خبرگزاری تاس روسیه گفت: با شرایط پیش آمده برای این کشور پس از تحریم‌های غرب، ایران و روسیه شرایط خوبی برای همکاری‌های خودرویی می‌توانند رقم بزنند.

ایران و روسیه شرایط خوبی برای توسعه همکارهای خودرویی دارند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایرنا، الکساندر کوپنف امروز (شنبه) افزود: امروز انقلابی در بازارهای روسیه اتفاق افتاده است، به‌طوری که اگر تا پیش از این شریک اصلی ما غربی‌ها و اروپایی‌ها بودند، امروز نزدیک به 70 تا 80 درصد کالاهای مورد نیازمان را از کشورهای حوزه قفقاز، چین و آسیایی‌ها تامین می‌کنیم.

    وی با بیان اینکه این روند پس از وضع تحریم‌ها علیه روسیه طبیعی است، گفت: به‌طور قطع این مساله شانس‌های بزرگی پیش روی دو کشور بزرگ ایران و روسیه قرار داده و خواهد داد و به‌ویژه در حوزه خودرویی می‌توانیم اتفاقات خوبی را شاهد باشیم.

    کوپنف با اشاره به برگزاری دو دوره نمایشگاه اتومبیلیتی مسکو در سال جاری و سال 2022 با حضور شرکت‌های خودروساز و قطعه ساز ایرانی، خاطرنشان‌کرد: فکر می‌کنم خودروسازان روسی هم می‌توانند با همتایانشان در ایران کار کنند؛ زیرا روسیه تجهیزات، امکانات فنی و خطوط تولید خوبی در اختیار دارد.

    معاون مدیرعامل خبرگزاری تاس تصریح‌کرد: معتقدم این همکاری‌ها حتی در ایجاد و راه‌اندازی یک خودروسازی مشترک هم می‌تواند سر و شکل بگیرد.

    بر اساس این گزارش، جمهوری اسلامی ایران برای دومین سال متوالی با برپایی پاویون اختصاصی، در رویداد بزرگ نمایشگاهی اتومبیلیتی 2023 مسکو حاضر شد.

    امسال 32 شرکت مشتمل بر شرکت های خودروسازی ایران خودرو و سایپا، 2 شرکت بازرگانی و همچنین 28 شرکت قطعه ساز، در اتومبیلتی 2023 حضور یافتند که متراژی بیش از یک‌هزار و 800 متر مربع فضای نمایشگاهی را به خود اختصاص داده‌ بودند.

    ایران و روسیه شرایط خوبی برای توسعه همکارهای خودرویی دارند

    نمایشگاه اتومبیلیتی 2023 مسکو از 21 تا 24 آگوست 2023 (30 مرداد تا دوم شهریور) در مرکز نمایشگاه های بین المللی مسکو ( اکسپو سنتر) برپا شد که روز پنجشنبه به کار خود پایان داد.

    پیشتر و در جریان برگزاری این نمایشگاه، مدیر مطالعات و برنامه‌ریزی بازارهای صادراتی شرکت ایران‌خودرو گفت: 12 دستگاه خودروی ایرانی «تارا» به صورت آزمایشی به ناوگان حمل و نقل شهری و تاکسی شهر مسکو پایتخت روسیه افزوده شد.

    پیش از این، مدیرعامل ایران خودرو به ایرنا گفته بود: در سال جاری صادرات 20 هزار دستگاه خودروی تارا به روسیه هدفگذاری شده است.

    علیمردان عظیمی در جریان برگزاری پاویون ایران در نمایشگاه اتومبیلتی 2023 مسکو افزود: از آن زمان تا به امروز 120 دستگاه خودروی تارا در اختیار روس‌ها قرار گرفت که پس از دریافت استانداردهای لازم، شماره گذاری شدند.

    وی تاکید کرد: برنامه امسال ما صادرات 20 هزار دستگاه خودروی تارا به روسیه است و پیش بینی می‌شود با توجه به برنامه‌ریزی برای تولید تارای ممتاز در کشور (به شرط آزادسازی قیمت‌ها)، برنامه‌های ارتقای کیفیت قطعات و کاهش هزینه‌های تولید، این محصول ملی بتواند با سایر خودروهای عرضه شده در بازار روسیه قابل رقابت باشد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط