فونیکسریمکسبهتام

لندکروزر ۲۰۲۴ معرفی شد+عکس

عصر خودرو-ارتفاع لندکروزر جدید از سطح زمین ۲۲۱ میلیمتر است. شاسی پیشرفته و سیستم تعلیق حرفه ای نیز به عبور راحت لندکروزر از مسیرهای ناهموار کمک می کند.

لندکروزر ۲۰۲۴ معرفی شد+عکس
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۱:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از عصر ایران، چند روز پیش رندرهای مربوط به لندکروزر 2024 تویوتا را در گروه خودرو عصر ایران منتشر کردیم و همانطور که اشاره شد این رندرها از منبع قابل اعتمادی بودند(اینجا)، اکنون تصاویر رسمی لندکروزر تویوتا منتشر شده و ارزشمندی رندرها را مشخص کرده است.

تویوتا لندکروزر 2024 براساس طراحی جعبه ای و توجه به عناصر رترو شکل گرفته است. برای آن که روشن تر شود، کافی است نگاهی به اف جی40 داشته باشید، به راحتی می توان اساس مشترک طراحی این دو خودرو را درک کرد و این رویکرد رترو در طراحی را نشان می دهد یعنی جائیکه عناصر کلاسیک وارد زندگی مدرن شده و آثار عمیق و خاطره انگیز خود را به نمایش می گذارند.

تریم پایه لندکروزر 2024 تویوتا با نام 1958 و تریم پرچمدار فرست ادیشن با چراغ های ال ئی دی گرد عرضه می شوند. تریم میان رده دقیقا مشابه با لندکروزر سری80 که در فاصله سال های 1989 تا 1998 روی خط تولید قرار داشت از چراغ های مستطیلی استفاده می کند.

به شما پیشنهاد می کنیم، داستان لندکروزر را که به طور اختصاصی توسط گروه خودرو عصر ایران آماده شده، مطالعه کنید و با تمامی نسل ها و جزئیات لندکروزر آشنا شوید. (در این لینک)

در تریم پایه 1958 شاهد حضور سنگین عناصر پلاستیکی در قسمت دماعه هستیم و این راهکاری برای کنترل قیمت در تریم ارزان لندکروزر جدید است که احتمالا باید حدود 50 هزار دلار برچسب داشته باشد!

براساس اطلاعات موجود، نسخه ای که راهی آمریکای شمال یمی شود با نام سری 250 به پیشرانه پیشرفته 4 سیلندری مجهز است که به لطف حضور یک موتور الکتریکی 48 اسب بخاری و جعبه دنده جدید 8 سرعته اتوماتیک برابر با 326 اسب بخار خروجی دارد. گشتاور این پیشرانه 2.4 لیتری توربوشارژ برابر با 630 نیوتن متر است.

سامانه تمام چرخ محرک نیز به عنوان آپشن استاندارد در نظر گرفته شده است. دیفرانسیل مرکزی لغزش محدود، قفل دیفرانسیل عقب و وضعیت کاملا فعال دو حالته از دیگر امکانات محصول جدید تویوتا است.

ارتفاع لندکروزر جدید از سطح زمین 221 میلیمتر است. شاسی پیشرفته و سیستم تعلیق حرفه ای نیز به عبور راحت لندکروزر از مسیرهای ناهموار کمک می کند. امکان انتخاب چندین وضعیت رانندگی متنوع در نظر گرفته شده است. برای مثال حرکت در گل و لای یا شن و خاک اگر انتخاب شود، دوربین های محیطی پیش از برخورد با موانع اعلام هشدار می کنند.

به چند شاخص مهم آفرودی دیگر از مدلی که روانه بازار آمریکا می شود، اشاره کنیم:

زاویه ورود یا حمله: این زوایه مربوط به جلو خودرو است که در هنگام حمله به سراشیبی ها اهمیت می یابد. زمانی که از یک سطح صاف قصد دارید وارد یک شیب بسیار زیاد شوید این امکان وجود دارد قبل از اینکه چرخ به محل سطح شیب دار برسد  تا سطح خودرو بالا رود، سپر به این سطح گیر کند. هر چه این زاویه بیشتر باشد خودرو می تواند به شیب های تند تری وارد شود بدون اینکه سپر جلو گیر کند.

زاویه خروج یا فرار: زاویه فرار دقیقا نقطه مقابل زاویه حمله است.

زاویه شکست: در هر خودرو برابر است با مکمل بیشترین زاویه ای از رأس یک قله، که خودرو می تواند از آن عبور کند در شرایطی که چرخ های جلو و عقب  با زمین در تماس باشند و ارتباط آن ها با سطح زمین که شیب دار نیز هست، قطع نشود.

کابین و ایمنی
کابین لندکروزر جدید سری-250 بسیار خوب ساخته و پرداخته شده است. در توسعه این قسمت از پلاستیک دارای بافت نرم بیشتر استفاده شده و فناورانه ها نیز جانمایی جالبی دارند.

حتی تریم پایه 1958 به گرم کن صندلی های جلو و گرم کن فرمان به عنوان آپشن استاندارد مجهز است. در تریم میان رده، پوشش چرم مصنوعی و همچنین تهویه صندلی های جلو نیز به امکانات اضافه می شود. در تریم پرچمدار فرست ادیشن چرم طبیعی وارد کار می شود.

مدل پایه از نمایشگر 8 اینچی لمسی به عنوان تنظیمات سیستم سرگرمی بهره می برد. در تریم های میان رده و پرچمدار این نمایشگر جای خود را به نمونه 12.3 اینچی می دهد.

تمامی لندکروزرهای 2024 تویوتا مجهز به کروز کنترل تطبیقی، هشدار خروج از خط، ترمز اضطراری و دستیار حفظ خودرو بین خطوط هستند. به آنچه گفته شد، باید نمایش نقاط کور دید راننده را نیز اضافه کنیم.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط