فونیکسریمکسبهتام

در مجمع عمومی عادی سازه‌گستر عنوان شد:

شرکت سازه‌گستر بعد از ۹ سال از زیان خارج شد

عصر خودرو- مجمع عمومی عادی شرکت سازه‌گستر سایپا جهت بررسی عملکرد سال مالی ۱۴۰۱ با حضور صاحبان سهام، برگزار و اعلام شد که این مجموعه با اقداماتی چون افزایش بهره‌وری، مدیریت بهینه در خریدهای خارجی و کنترل بهای تمام شده، بعد از ۹ سال از زیان خارج شده است.

شرکت سازه‌گستر بعد از ۹ سال از زیان خارج شد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۹ تير ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو » به نقل از سایپانیوز، در مجمع عمومی عادی شرکت سازه‌گستر سایپا، پس از قرائت گزارش حسابرس قانونی،‌گزارش عملکرد هیات مدیره در سال مالی 1401 از سوی مهرداد معلمان، مدیرعامل شرکت سازه‌گستر ارائه و مفاد دستور جلسه، مورد رای گیری و تصویب قرار گرفت.

    مدیرعامل شرکت سازه‌گستر با اشاره به دستاوردهای این مجموعه درحوزه‌های تامین، افزایش بهره‌وری، مدیریت بهینه در خریدهای خارجی و کنترل بهای تمام شده، گفت: تحقق موارد عنوان شده در کنار تدوین استراتژی‌های صحیح و اصولی، حمایت‌های مدیریت ارشد گروه سایپا، همدلی و ممارست متعهدانه شرکت های زنجیره تامین (قطعه ساز) و  همکاران بوده است.

    او افزود: بی‌شک تدوین برنامه‌های کارشناسی شده منطبق بر واقع‌گرایی چون خروج خودروهای زیان‌ده از سبد محصولات، تنوع سبد محصولات، کاهش ریسک در خریدهای خارجی با توجه به فضای تحریمی، اصلاح بهای فروش قطعات در حاشیه زیان، مدیریت مالی متناسب با رویدادها سبب شد بعد از 9 سال زیان شرکت سازه‌گستر به سوددهی برسد.

    معلمان خاطر نشان کرد: چالش های تامین منابع مالی، نوسانات قیمتی مواد اولیه و نهاده های تولید در سال گذشته، تلاطم های نرخ ارز، مقررات و بروکراسی های دست و پا گیر حوزه های گمرکی در خصوص قطعات، مجموعه های خودرو و مواد اولیه تولیدی شرایط دشواری را برای تولید و استمرار آن رقم زد و در این شرایط با مدیریت اصولی در گروه سایپا اتفاق بزرگی رقم خورد.

    مدیرعامل سازه‌گستر عامل دیگر اثرگذار در خروج از زیان را بهره‌وری دانست و گفت: اصلاح ساختار فرایندی سازمان و ایجاد تفکری بهره‌ور مبتنی بر برنامه‌های منسجم در حوزه‌های ساخت داخل و توسعه زنجیره تامین در مجموعه قطعات کلیدی و گلوگاهی و توسعه ظرفیت‌های بالفعل از اقدمات صورت گرفته است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط