فونیکسریمکسبهتام

جلسه هم اندیشی دانشگاه صنعتی شریف و سازه گستر

توسعه و تعمیق ارتباط صنعت و دانشگاه از مولفه های اساسی توسعه یافتگی است

عصر خودرو- جلسه هم اندیشی مدیران امورهای مهندسی و تامین سازه گستر با اساتید دانشگاه صنعتی شریف با هدف بررسی نیازمندیهای تولید و ساخت داخل برگزارشد.

توسعه و تعمیق ارتباط صنعت و دانشگاه از مولفه های اساسی توسعه یافتگی است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ارتباطات سازه گستر، سید ارسام سنجری قائم مقام معاونت تامین سازه گستر درابتدای جلسه ضمن معرفی و تشریج نقش شرکت سازه گستر به عنوان بزرگترین مدیریت زنجیره تامین گروه سایپا براهمیت بهره گیری از ظرفیتهای دانشگاه در اعتلای صنعت خودرو تاکید کرد و گفت: باتوجه به اهداف ترسیم شده از سوی مدیریت ارشد سازه گستر جناب آقای حسن زاده و تاکید ایشان مبنی بر استفاده از ظریفتهای دانشی و حمایت از نخبگان جوان کشور ارتباط هرچه بیشتر با مراکز علمی و دانشگاهی در دستور کار قرار گرفت.

    قائم مقام معاونت تامین یادآور شد: موتور اصلی رشد و ایجاد ثروت در دنیای امروز، دانایی است و دانش بیش از عوامل سنتی نظیر کار و سرمایه، در توسعه ملی نقش دارد. دانشگاه به عنوان نهاد تولیدکننده علم، می تواند نقشی حیاتی در رشد و توسعه صنایع دانش پایه و شکل گیری اقتصاد دانش بنیان ایفا کند.

    ایشان در ادامه افزود: تجربه نشان داده است که خلق و ابداع دانش و فناوری در دانشگاه ها و تولیدات در بخش صنایع ایران، ارتباط ضعیفی با یکدیگر داشته و این دو نهاد از نیازها و نقاط قوت یکدیگر بی اطلاع اند. اما امروز با تلاشها و برنامه های که در سطح مدیریت کلان سازه گستردرحال تدوین و اجرا می باشد در تلاش هستیم که ارتباط با دانشگاه را به عنوان عاملی هویت بخش در سطح شرکت و برنامه ها جاری و ساری نماییم.

    درادامه این نشست شاهین منجیان معاونت مهندسی سازه گستر براهمیت تولید دانش کاربردی در صنعت خودرو  پرداخت و گفت: یکی از چالشهای اساسی در تفهیم ارتباط صنعت با دانشگاه عدم آگاهی متقابل هعر دو حوزه نسبت به نیازهای یکدیگر است و مقوله های دانشی بعلت اینکه از نیازهای اساسی صنعت آگاهی جامعی ندارند نمیتوانند چندان به صورت مناسبی مشکلات این حوزه را برطرف نمایند

    وی درادامه افزود : هرچه جلسات و نشستها و بازدید های مجموعه های علمی و دانشگاهی با صنعت خودرو بیشتر شود قطعا خواهد توانست در مسیر نهضت ساخت داخل، کاهش وابستگی- بهرهگیری از نیروهای جوان و زبده دانشگاهی در صنعت خودرو و افزایش اشتغال ...اثرگزار باشد.

    از دیگر سخنرانان دکتر مختاری رئیس بخش ارتباطات صنعت دانشگاه صنعتی شریف بود که بر ایجاد زنجیره ارزش در دانشگاه ها پرداخت و گفت:   صنعت و دانشگاه علاوه بر خلق محصول و تکنولوژی متقابلا به یکدیگر سود و منفعت می‌دهند. دانشگاه به رشد و توسعه صنعت کمک می‌کند و صنعت نیز با فراهم کردن بستر مناسب، به کاربردی شدن و ثروت زایی علوم دانشگاهی مبادرت می‌ورزد. به عبارتی درهم تنیدگی و ارتباط تنگاتنگ دانشگاه با صنعت یک معامله دو سر برد را به نمایش می‌گذارد.

    ما توانستیم از طریق گرد هم آوردن دانشجویان، ایده پردازی و ایده پروری یک شرکت را تشکیل دهیم که می‌تواند به حلقه بعدی یعنی مرکز رشد دانشگاه برود. به معنایی دانشگاه‌ها بجای فارغ التحصیل کردن دانشجو، شرکت‌هایی دانش بنیان و کارآفرین که مجموعه‌ای از دانشجویان  را تشکیل می‌دهند فارغ التحصیل می‌کند.

    البته این شرکت‌ها هنوز نوپا هستند و نمی‌توانند به سرعت وارد رقابت در بازار‌های پیچیده شوند. عمده شرکت‌های اینچنینی که به مشکل می‌خورند ضعف در تعامل با سرمایه گذار و کارفرما و مباحث مدیریت مالی و اقتصادی دارند، لذا در مرکز رشد دانشگاه طی 3 سال به حالت سوبسیدی از آن‌ها حمایت می‌کنیم تا ریشه‌های خود را سفت کنند و روی پای خود بایستند. در مرحله بعد شرکت‌هایی که خود را ثابت کرده اند به پارک علم و فناوری دانشگاه می‌آیند تا برای ورود به بازار آماده شوند.

    درپایان این نشست تاکید شد تا جلسات بیشتری متشکل از یک کارگروه بین سازه گستر و امور ارتباطات صنعت با دانشگاه صنعتی شریف از هفته آینده با معرفی نیازهای شرکت سازه گستر و طرح در این کارگروه گام به گام تا حصول نتایج رضایت بخش پیش رویم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط