فونیکسریمکسبهتام

پس از ۱۶ سال رخ داد

ثبت اولین مازاد تجاری کره‌جنوبی در فروش خودرو

عصر خودرو- کره‌جنوبی اولین مازاد تجاری خود را در ۱۶ ماه گذشته در فروش خودرو ثبت کرد.

ثبت اولین مازاد تجاری کره‌جنوبی در فروش خودرو
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۲ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، کره جنوبی اولین مازاد تجاری خود در 16 ماه گذشته را در ماه ژوئن گزارش کرد که با کمک صادرات قوی خودرو و کاهش واردات انرژی همراه بود.

    وزارت بازرگانی این کشور اعلام کرد که صادرات اصلی نسبت به سال قبل 6 درصد کاهش یافته است و این در مقایسه با انتظارات اقتصاددانان برای کاهش 3.6 درصدی است. صادرات در ماه مه 15.2 درصد کاهش یافت. در همین حال، واردات کلی در ژوئن 11.7 درصد در مقابل 14 درصد ماه قبل کاهش یافت که منجر به مازاد تجاری 1.1 میلیارد دلاری شد که اولین مازاد از فوریه 2022 است.

    این داده‌ها آخرین نشانه‌هاست که کاهش تقاضا برای کالاهای کره جنوبی در حال کاهش است.

    علیرغم بهبود، ابهامات طولانی‌مدت در مورد زمان جهش در صنعت تراشه، محرک اصلی رشد اقتصادی برای کره جنوبی، باقی مانده است. تقاضای آینده تا حد زیادی به توسعه قوی‌تر چین، بزرگ‌ترین شریک تجاری آن بستگی دارد.

    بر اساس گزارش رویترز، صادرات تراشه کره جنوبی پس از افت 36 درصدی در ماه مه، 28 درصد در ژوئن کاهش یافت و صادرات فرآورده‌های نفتی نیز 41 درصد کاهش یافت. صادرات خودرو به خارج از کشور 58 درصد افزایش یافت. صادرات به چین نسبت به سال گذشته 19 درصد کاهش یافت و سیزدهمین ماه متوالی کاهش را رقم زد. صادرات به ایالات‌متحده، دومین شریک تجاری کره‌جنوبی، 1.8 درصد کاهش یافت.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط