فونیکسریمکسبهتام

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ خبرداد:

جریمه، توقیف و ضبط گواهینامه رانندگان مصرف کننده مشروبات الکلی

عصر خودرو- معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ گفت: متخلفانی که پس از مصرف مشروبات الکلی اقدام به رانندگی کنند علاوه بر توقیف خودرو مبلغ ۴۰۰ هزار تومان جریمه شده و گواهینامه آنان تا ۶ ماه ضبط خواهد شد.

جریمه، توقیف و ضبط گواهینامه رانندگان مصرف کننده مشروبات الکلی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایرنا، سرهنگ احسان مومنی با اشاره به ممنوعیت مواد الکلی در شرع، اخلاق و فرهنگ ایرانی- اسلامی اضافه کرد: گذشته از مسائل دینی مصرف مشروبات الکلی در حین رانندگی و یا پیش از آن در تمامی دنیا جرم مشهود است.

    وی با اشاره به پایش چهره زنی رانندگان در سطح معابر شهر تهران افزود: در صورتی که رانندگی پر خطر مشاهده شود، خودرو توسط پلیس متوقف و بلافاصله آزمایش الکل گرفته خواهد شد و در صورت منفی بودن تست راننده فقط مشول جریمه تخلفات رانندگی خواهد شد.

    به گفته معاون پلیس راهور تهران بزرگ، اما در صورت مثبت شدن آزمایش الکل، ابتدا خودرو به پارکینگ هدایت شده و علاوه بر این گواهینامه فرد خاطی نیز به مدت 6 ماه ضبط و حق هیچگونه رانندگی در سراسر کشور را نخواهد داشت.

    سرهنگ مومنی اضافه کرد: متخلفانی که پس از مصرف مشروبات الکلی اقدام به رانندگی کنند مبلغ 400 هزار تومان جریمه خواهند شد و پس از تشکیل پرونده انتظامی به مراجع قضایی تحویل می شوند.

    وی تمرکز در رانندگی یک اصل دانست و ادامه داد: جدای از اینکه استفاده از مواد مخدر جزء دین و اخلاق ما نیست، استفاده از این مواد در رانندگی به صورت مستقیم بر روی تمرکز و حواس راننده تاثیرگذار می‌باشد.

    معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ گفت: اگر راننده‌ای از این مواد استفاده کند مسلما قدرت تصمیم گیری خود را از دست می دهد و نمی‌تواند واکنش سریع را انجام دهد و به همین خاطر مصرف مواد مخدر و روان گردان و مشروبات الکلی در حین رانندگی ممنوع است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط