فونیکسریمکسبهتام

پروژه نسخه هایبرید «آریا» توسط مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا معرفی شد

خودرو آینده سایپا با موتور مشابه چانگان Uni-K می‌آید

عصر خودرو- مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در نشست خبری با اصحاب رسانه از پروژه آریا هایبرید با موتور M۲۰ و گیربکس اتوماتیک DAE خبر داد.

خودرو آینده سایپا با موتور مشابه چانگان Uni-K می‌آید
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، محمدعلی تیموری در توضیح استفاده از موتور مدرن M20 برای محصولات آتی این شرکت گفت: موتوری که در مورد آن صحبت می‌کنیم هم‌اکنون توسط کشور چین به 20 خودروساز مطرح ارائه می‌شود و جالب است بدانید که خودرو چانگان Uni-K که جز یکی از مدرن‌ترین خودروهای این شرکت است، از همین موتور با ست‌آپی متفاوت استفاده می‌کند.

    وی افزود: این موتور 2 لیتری در سه نسخه بنزینی، گازسوز(CNG) و هایبرید با راندمان‌های متفاوت برای خودروهای متعددی عرضه می‌شود. مذاکرات با DAE برای نصب نسخه هایبرید این موتور بر روی خودرو آریا آغاز شده و قرار است در دومین فاز بعد از عرضه نسخه بنزینی، نسخه هایبرید این محصول توسط سایپا تولید و عرضه شود.

    وی همچنین در خصوص تغییرات خودرو آریا در فاز دوم اضافه کرد: داشبورد این خودرو در نسخه اولیه از نوع Hard است اما در نسخه فاز دوم این داشبورد به حالت Soft تغییر پیدا خواهد کرد و بر روی آن آپشن‌هایی مثل هدآپ دیسپلی و شارژر وایرلس نیز نصب خواهد شد.

    مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با تاکید بر این موضوع که «آریا» نخستین خودرو تولیدی این شرکت است که با گارانتی 5 ساله عرضه می شود گفت: موتوری که قرار است بر روی انی خودرو نصب شود در حقیقت نسخه‌ای از زبر مجموعه‌های موتوری میتسوبیشی به حساب می‌آید که امتحان خود را بر روی خودروهای متعددی در جهان پس داده است پ به همین جهت بسیار قابل اعتماد است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط