فونیکسریمکسبهتام

شرکتی که بیشترین برنامه ها را برای واردات اجرایی کرده است

بسترسازی پیش از آغاز واردات توسط کوشاخودرو

عصر خودرو- واردات خودرو از روزهای پایانی سال ۱۴۰۰ در قالب طرحی در مجلس مطرح شد تا پس از سه سال گره واردات خودرو گشوده شود و در نهایت در روزهای پایانی سال ۱۴۰۱، نخستین سری خودروهای وارداتی به شوروم کوشا خودرو رسید و تعداد چانگان نیز به عنوان نخستین سری خودروهای وارداتی آماده تحویل به گمرک رسیدند.

بسترسازی پیش از آغاز واردات توسط کوشاخودرو
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، در حالی که نام شرکت های زیادی در زمینه واردات خودرو با برند های متنوع خارجی مطرح می شود، بررسی روند فعالیت شرکت های واردکننده خودرو نشان دهنده ان است که کوشاخودرو به عنوان عرضه کننده جدید محصولات وارداتی کیا در ایران، بیشتری برنامه ریزی و ساخت زیرساخت های لازم را در بین همه فعالان داشته و امادگی کامل برای عرضه محصولات وارداتی کیا در کنار ارائه خدمات استاندارد را دارد.

    بررسی های متخصصان کوشا خودرو نشان دهنده تردد بیش از 140 هزار دستگاه خودرو کیا در مدل های مختلف در سراسر کشور است که بیش از نیمی از این آمار در پایتخت تردد می کنند. این گسترده از محصولات کیا طی سال های گذشته و ممنوعیت واردات و قطع فعالیت نمایندگان رسمی در کشور موجب روی کار آمدن شبکه غیررسمی توزیع قطعات و ارائه خدمات شده و این در حالی است که شرکت کیاموتورز کره جنوبی هر ساله اقدام به بروزرسانی آموزش ها و دستگاه های عیب یابی و همچنین استاندارد شبکه نمایندگانش می کند و در همین حین، کیا انقلابی گسترده را رقم زده که در پی آن استاندارد نمایندگان، لوگو  در کل سیاست های این شرکت با تحولات گسترده ای روبرو شده که بازار خودرو ایران از آن غافل مانده است.

    کوشاخودرو در نخستین گام حتی پیش از جدیت واردات، اقدام به برنامه ریزی و تامین زیرساخت های لازم برای ارائ خدمات به همه خودروهای کیا موجود در کشور که طی 15 سال اخیر وارد شده اند کرد. امین شبکه به روز و استاندارد خدمات پس از فروش محصولات کیا تنها با شعار امکان پذیر نیست و کوشا خودرو در همین راستا در سطح همه شبکه نمایندگان اقدام به بروز رسانی دستگاه های عیب یابی کرده است و دستگاه جدید KDS2 کیا در این شبکه مورد استفاده قرار خواهد گرفت. علاوه بر به روز رسانی این دستگاه ها، تجهیزات تازه ای نظیر کیت تشخیص TPMS و دستگاه های ویژه Noise Finder نیز در شبکه نمایندگان برای افزایش کیفیت و دقت در عیب یابی مورد استفاده قرار خواهد گرفت و علاوه بر آن، اموزش نیروها به روز خواهد شد و خدمات تازه ای نظیر امداد 24 ساعته، گارانتی طلایی و ... نیز ارائه خواهد شد تا سطح خدمت رسانی به محصولات کیاموتورز در کشور به روز رسانی شود و بهبود پیدا کند.

    همچنین کوشاخودرو در نمایندگی مرکزی جاده مخصوص کرج، برای نخستین بار در منطقه استاندارد CI جدید کیاموتورز کره جنوبی را اجرا کرده است که در نوع خود، سرمایه گذاری قابل توجهی است که از سوی دیگر شرکت های واردکننده در این سطح انجام نشده است.

    کوشاخودرو همچنین در زمینه تامین قطعات بخش خدمات پس از فروش محصولات کیاموتورز کره جنوبی در حال حاضر حدود 6تا6.5 هزار قلم ردیف کالا را در انبارها موجود دارد که مشتمل بر حدود 24هزار قلم کالا در مجموع می شود و می تواند پاسخ گوی نیاز حدود 50 تا 60 هزار خودرو باشد که شامل محصولات جدید و وارداتی کیاموتورز نیز خواهد شد و در آینده این میزان تا حد قابل توجهی افزایش پیدا خواهد کرد.

    توسعه شبکه نمایندگان در حوزه فروش و خدمات پس از فروش موضوع دیگری است که شرکت ها معمولا با اطمینان از امکان فروش در تیراژ های گسترده برای ان اقدام می کنند و برخی خودروها در بسیاری از نقاط کشور نماینده رسمی ندارند و مالکان این برند ها با مشکل در زمینه تامین قطعات و خدمات مواجه می شوند اما کوشا خودرو تا کنون حدود 140 تا 150 تقاضا برای اخذ نمایندگی فروش و خدمات پس از فروش کوشا خودرو داشته است که حدود 40 تقاضا در حال مذاکره است و 20 متقاضی نیز تاکنون نهایی شده اند و این آمار برای ارائه خدمات به 150 هزار خودرو کیا در سراسر کشور و همچنین پوشش نیاز خودروهای جدید وارداتی نشان دهنده بستر سازی استانداردی برای آغاز فرایند واردات خودرو است.

    بررسی روند برنامه ها و اجراییات کوشاخودرو تاکنون نشان دهنده تمایز و تفاوت قابل توجه این شرکت در مقایسه با دیگر واردکنندگان خودرو است. این شرکت در گام نخست اقدام به تامین قطعات و استاندارد های خدمات پس از فروش کرده و شبکه نمایندگانشان را در سراسر کشور در کمترین زمان بر اساس استاندارد روز کیا موتورز کره جنوبی گسترش داده است و در این شرایط به محض ورود نخستین محصول وارداتی کیا به خیابان ها، کوشاخودرو استاندارد ترین شبکه را برای ارائه خدمات به این خودروها و حتی خودروهای قدیمی تر کیا در اختیار خواهد داشت.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط