فونیکسریمکسبهتام

سخنگوی صنف جایگاه داران سوخت کشور:

بافروش اجباری مکمل سوخت در پمپ بنزین ها برخورد می شود

عصر خودرو- سخنگوی صنف جایگاه داران سوخت کشور گفت: اگر کارکنان جایگاه‌ها بخواهند به صورت اجباری مکمل را داخل باک خودرو بریزند، مردم می‌توانند خودروی خود را متوقف کنند و با پلیس ۱۱۰ تماس بگیرند.

بافروش اجباری مکمل سوخت در پمپ بنزین ها برخورد می شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از صدا و سیما، رضا نواز سخنگوی صنف جایگاه داران سوخت کشور با حضور در شبکه سه سیما گفت: ارائه بنزین در جایگاه های سوخت، به جزاجباری نبودن فروش مکمل در جایگاه‌های بنزین و تماس مردم با 110برای باک خودرو، ممنوع است؛ البته کارکنان جایگاه‌های سوخت به میزان محدود کمتر از 4 لیتر که خودرو بتواند جا به جا شود، همکاری می‌کنند.

    وی با بیان این که بیش از 4230 جایگاه عرضه فرآورده‌های نفتی و بیش از 2700 جایگاه عرضه سی ان جی در سراسر کشور فعال هستند، در پاسخ به این موضوع که در برخی مناطق تهران تعداد جایگاه‌های سوخت کم هستند و صف تشکیل می‌شود، گفت: در این مناطق به دلیل بالا بودن قیمت زمین، توجیه اقتصادی لازم وجود ندارد و معمولا سرمایه گذاری انجام نمی‌شود. طرح‌هایی مثل جایگاه‌های تک سکو با همکاری شهرداری یا خودرو‌های سیار سوخت رسان نیز وجود دارد که جوابگو نبوده است. اگر فردی تمایل به احداث جایگاه به ویژه در شهر تهران داشته باشد، به سرعت مجوز صادر می‌شود.

    آقای نواز همچنین با بیان این که 99 درصد جایگاه داران از بخش خصوصی هستند، ادامه داد: در ازای فروش هر لیتر بنزین، 200 تومان حق العمل به جایگاه داران پرداخت می‌شود و به همین دلیل، سرمایه گذاران تمایلی به احداث جایگاه جدید در شهری مثل تهران ندارند. قیمت تمام شده تولید انواع سوخت، بالاتر از رقمی است که به صورت یارانه‌ای در داخل کشور عرضه می‌شود؛ ضمن این که هزینه‌های زیادی بابت حمل و توزیع و نگهداری فرآورده‌ها نیز به صورت یارانه پرداخت می‌شود.

    سقف سوختگیری در استان های مرزی ادامه دارد

    وی در پاسخ به موضوع سقف موجود در هر بار سوختگیری اعلام کرد: طرحی از 6 تا 7 ماه گذشته در جایگاه‌های سوخت اجرا شده بود، اما با توجه به نزدیکی به ایام نوروز و همچنین دقت نظر ویژه رئیس جمهور، این روال به حالت قبل برگشت. در استان‌هایی غیر از تهران، محدودیت در سقف سوختگیری وجود داشت و با کارت آزاد جایگاه یا کارت خودرو، مردم نمی‌توانستند 60 لیتر بنزین بزنند. اکنون نیز به جز استان‌های مرزی، تقریبا به حالت قبلی برگشته است.

    سخنگوی صنف جایگاه داران سوخت کشور در ادامه گفت: این طرح ها پاسخگوی مدیریت مصرف بنزین نیستند. ما در مورد قیمت و سهمیه نظری نداریم اما تخصص لازم را داریم که درباره رفتار اجتماعی مشتریان، به دولت مشورت بدهیم. اکنون استان هایی مثل آذربایجان شرقی، زنجان، البرز، تهران، خراسان رضوی، یزد، اصفهان، فارس، ایلام، کرمانشاه، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، هرمزگان، بوشهر و خوزستان، فاقد محدودیت سوختگیری هستند.

    وی تاکید کرد: البته ممکن است در بخشی از این شهرستان‌ها محدودیت وجود داشته باشد کهمردم می‌توانند با شماره تلفن 09627 و 02177522658 اطلاع رسانی کنند. اکثر مردم با محدودیت زمانی مشکلی نداشتند و گلایه آن‌ها از محدودیت سقف سوختگیری بود.

    آقای نواز درباره ابهامات درباره کم فروشی بنزین در جایگاه ها گفت: کم فروشی را تکذیب می کنیم. انتقال سوخت از مخازن به دیسپنسر توزیع کننده از طریق شناورهای غریق در مخزن صورت می گیرد و همیشه پر از فرآورده هستند و اگر کم فروشی صورت گیرد، آن دیسپنسر با ازدیاد فرآورده مواجه می شود که چنین چیزی ممکن نیست. ضمن این که تمامی مخازن جایگاه ها و نازل های آن ها پلمب هستند و با دوربین های نظارتی و توسط سازمان استاندارد، بررسی می شوند.چنین مواردی ممکن است به علت خرابی دستگاه باشد که سریعا برطرف می شود.

    وی درباره فروش مکمل در برخی جایگاه های سوخت،تاکید کرد: با توجه به اصرار شرکت های تابعه وزارت نفت درباره استاندارد بودن سوخت دارند، اعلام کرده اند که فروش مکمل در جایگاه های سوخت ممنوع است؛ از سوی دیگر با توجه به فروش این مکمل ها در فروشگاه ها، منطق این کار را باید خودشان اعلام کنند.

    سخنگوی صنف جایگاه داران سوخت کشور اضافه کرد: جلسه ای با مسئولانقضایی و انتظامی و مسئولان شرکت های تابعه وزارت نفت داشتیم که تصمیمی در این باره گرفته شد؛ خرید و فروش مکمل در جایگاه های سوخت ممنوع است و مسئولیت آن بر عهده خریدار است. اگر گزارش شود، برخورد خواهد شد.

    وی تاکید کرد: اگر کارکنان جایگاه‌ها بخواهند به صورت اجباری مکمل را داخل باک خودرو بریزند، مردم نباید اجازه دهند؛ می‌توانند خودروی خود را متوقف کنند و با پلیس 110 تماس بگیرند. اگر در گزارش 110، شماره ملی و نام آن کارگر را به ما اعلام کنند، برخورد لازم انجام خواهد شد.

    آقای نواز همچنین گفت: بسیاری از موارد تقلب در این حوزه را داریم؛ یعنی به جای مکمل، نفت، بنزین یا الکل داخل بسته بندی است که قیمت درج شده ندارند و با قیمت های چند برابری آن را می فروشند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۳
        • خودرو امروز ۶۷۲
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        آخرین بروزرسانی ۱ روز پیش
        آرشیو