فونیکسریمکسبهتام

نگاهی به آمار فروش فیات ۵۰۰ هاچ‌بک محبوب ایتالیایی

فلفل خوش‌فروش ایتالیایی

عصر خودرو- نخستین نسل فیات ۵۰۰ نخستین بار در سال ۱۹۵۷ آغاز شد و تا سال ۱۹۷۵ ادامه داشت اما نسل دوم آن از سال ۲۰۱۷ بر روی خط تولید رفت و روند تولید آن همچنان ادامه دارد. فیات ۵۰۰ در ابتدا تنها یک مدل از فیات بود اما در دوره جدید فعالیت به‌عنوان یک شاخه مجزا از زیرمجموعه‌های فیات شناخته می‌شود که بانام «۵۰۰» شناخته می‌شود. در این دسته به‌جز مدل بنزینی، دیزلی و برقی، کلاس کراس اوور و هاچ بک و هات‌هچ نیز وجود دارد. دلیل تفکیک این دسته از محصولات دیگر فیات این بوده که ۵۰۰ در حقیقت سمبل این برند ایتالیایی به‌حساب می‌آید.

فلفل خوش‌فروش ایتالیایی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو » ،  همکاری با جنرال موتورز فیات را مجبور کرد تا بدترین روزهای خود را تجربه کند اما بعد از جوینت ونچر شدن با کرایسلر دوباره اوضاع این شرکت ایتالیایی بهتر شد و به دوران اوج خود بازگشت. 

    فیات در طول یک و نیم دهه گذشته که از شروع فعالیت مجدد اش می‌گذرد توانسته رکورد فروش بیش از سه میلیون دستگاه را به ثبت برساند. فیات 500 نه‌تنها در اروپا بلکه در چند کشور دیگر ازجمله مکزیک، لهستان، ژاپن، استرالیا، کره جنوبی و چند کشور در آمریکا لاتین عرضه می‌شود. 

    آمارها نشان می‌دهد که مشربان فیات برای داشتن یک خودرو با این برند حاضرند قیمت بیشتری نسبت به رقبا هم‌کلاس پرداخت کنند. به‌عنوان‌مثال قیمت فیات 500 نسبت به رقبا خود در برندهایی همچون فولکس‌واگن، تویوتا و کیاموتورز حدود 40 درصد گران‌تر است و این مسئله نه‌تنها در بازار اروپا بلکه در بقیه بازارهای جهان نشان‌دهنده علاقه مشتریان به این خودروسازی ایتالیایی است. برخلاف آنچه انتظار می‌رود، تنها 20 درصد از کل سهم فروش این خودرو مربوط به بازار ایتالیا بوده و 80 درصد دیگر در بازارهای دیگر به فروش رسیده است. علاوه بر است جالب است بدانید که در سال گذشته میلادی، از هر 10 دستگاه فیات فروخته‌شده در جهان 6 دستگاه آن فیات 500 بوده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط