فونیکسریمکسبهتام

افزایش ۱۰۰ درصدی تولید بنزین در پالایشگاه اصفهان تا سال ۱۴۰۵

عصر خودرو- مدیرعامل شرکت پالایش نفت اصفهان با اشاره به اینکه تولید بنزین این پالایشگاه تا سال ۱۴۰۵ تا ۲ برابر افزایش پیدا خواهد کرد، گفت: تولید بنزین یورو ۵ در پالایشگاه اصفهان تا چهار سال آینده به ۳۱ میلیون لیتر در روز افزایش خواهد یافت.

افزایش ۱۰۰ درصدی تولید بنزین در پالایشگاه اصفهان تا سال ۱۴۰۵
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایرنا، «محسن قدیری» امروز (شنبه) در مراسم امضای قرارداد تامین، انتقال و توزیع فرآورده های نفتی در حوزه شرکت های زنجیره ای توزیع شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران، شرکت پالایش نفت اصفهان و شرکت راهبر ترابر انرژی که با حضور «جلیل سالاری» معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران برگزار شد، افزود: اکثر تجهیرات مورد نیاز این شرکت در داخل تامین می شود، همچنین تربیت نیروی انسانی برای تامین مدیران جوان و با انگیزه در دستور کار است.

    وی ادامه‌داد: با فعالیت شرکت راهبر ترابر 30 تا 50 میلیون دلار در سال سوددهی برای پالایشگاه اصفهان ایجاد خواهد شد.

    قدیری با اشاره به اینکه 50 کامیون بنز در حال انتقال به ایران است، گفت: برنامه ریزی فشرده ای انجام شده تا شرکت راهبر ترابر انرژی با تکمیل ناوگان دریایی، جاده ای و ریلی بتواند در حوزه حمل و نقل فرآورده نفتی فعال شود.

    وی با بیان اینکه در موضوع کاهش آلایندگی هوا اقداماتی انجام شده است، گفت: محصولات پالایشگاه اصفهان تا سال 1405 به استاندارد یورو 5 ارتقا خواهد یافت.

    مدیرعامل پالایشگاه اصفهان اضافه‌کرد: 400 پروژه تا سال 1405 در این پالایشگاه اجرا خواهد شد و پالایشگاه اصفهان جزو شرکت های پتروپالایشی می شود.

    وی تاکید کرد: با این اقدامات، روزانه 31 میلیون لیتر بنزین یورو 5 و 40 میلیون لیتر نفتگاز یورو 5 در پالایشگاه اصفهان تولید شده و تولید بنزین 2 برابر می شود، همچنین 2 میلیون لیتر مکمل بنزین یا اکتان افرا تولید می شود.

    قدیری گفت: این اقدام توزیع و ایجاد برندینگ برای نخستین بار به پالایشگاه اصفهان داده می شود و توزیع را خودمان انجام دهیم.

    حمل 2 میلیون تن فرآورده پالایشگاه اصفهان با خطوط ریلی تا 3 سال آینده

    «ابراهیم کاویانی پور»، مدیرعامل شرکت راهبر ترابر انرژی نیز در این مراسم با بیان اینکه این شرکت در راستای سیاست گذاری های پالایشگاه اصفهان، باید بخشی از شرکت مادر را به شرکت های زیر مجموعه واگذار کند، افزود: راهبر ترابر انرژی در حوزه حمل و نقل فعالیت می‌کند.

    وی ادامه‌داد: این شرکت در حوزه تجارت و جابه‌جایی فرآورده های نفتی فعال خواهد بود و حمل 2.2 میلیون تن فرآورده های نفتی با در اختیار گرفتن 500 دستگاه نفتکش جاده پیما، حمل 2 میلیون تن فرآورده از طریق خطوط ریلی با اتصال پالایشگاه اصفهان به خطوط ریلی تا سه سال آینده، فعالیت های صادراتی و جابه‌جایی ادوات مورد نیاز پالایشگاه اصفهان و پتروپالایشگاه اصفهان از اهداف این شرکت خواهد بود.

    کاویان پور تاکید کرد: واحد حمل و نقل پالایشگاه اصفهان نیز از طریق این شرکت انجام می شود.

    وی گفت:‌با حضور در صنعت جایگاه‌داری و برندینگ جایگاه های سوخت، امیدواریم بتوانیم 200 جایگاه را مدیریت کنیم.

    مدیرعامل شرکت راهبرترابر انرژی گفت: برندیگ جایگاه با هدف ارتقای مشتریان، مدیریت موثر در حمل و توزیع سوخت آغاز شد و این اهداف تا این لحظه به دست نیامده است که یکی از دلایل عدم تحقق این اهداف، عدم توجه به تولید به جای توزیع است و با ورود تولیدکنندگان در این عرصه می توان به این اهداف رسید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو