فونیکسریمکسبهتام

خاندوزی:

به روش‌های اشتباه گذشته در عرضه خودرو رجوع نکنیم

عصر خودرو- وزیر اقتصاد ضمن اشاره به ناکارآمدی سیاست های دستوری تاکید کرد که این سیاست ها باعث تیره و تار شدن چشم انداز تولید می شود.

به روش‌های اشتباه گذشته در عرضه خودرو رجوع نکنیم
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از تسنیم، سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و امور و دارایی در میزگرد تخصصی که با هدف بررسی وجوه و جوانب عرضه خودرو در بورس کالا در  داشنگاه علامه  برگزار شده بود، ضمن اشاره به سقوط تولید با اعمال سیاست های دستوری گفت: برای به ثمر نشستن و انگیزه دادن به تولیدکننده غیر از سیاست تحریک تقاضا، نیازمند این هستیم که در سمت عرضه به نحوی عمل کنیم که چشم‌انداز سودآوری برای تولیدکننده مبتنی بر بهبود کیفیت مثبت باشد و تولیدکننده انگیزه این را داشته باشد که با تمام ظرفیت کار کند.

    وی افزود: در سال تولید، دانش بنیان و اشتغال‌آفرین، تولید کمتر از ظرفیت‌های موجود، محصول سیاست‌های کلان و نادرست است و در همین راستا برای رشد تولید و اشتغال باید سیاست‌های صحیح اتخاذ شود. همچنین دسترسی منصفانه و قیمت‌گذاری منصفانه برای مردم و مصرف کننده و تولیدکننده از ضرورتهای تحقق این مهم هست. نکته ی دیگری که باید مدنظر قرار گیرد این است که بنباید در حق مصرف کننده اجحاف شود، و هم زمان نباید به خاطر مصرف کننده، با اعمال سیاست های دستوری چشم انداز تولید را تیره و تار کرد.
    به روش‌های اشتباه گذشته در عرضه خودرو رجوع نکنیم

    خاندوزی گفت: رویکرد دولت سیزدهم محدود کردن ویژه‌خواری، توسعه دسترسی مردم و بهبود چشم‌انداز تولید و تولیدکننده به صورت هم زمان است. سیاست‌گذار به دنبال انتخاب بهینه است و هزینه‌های احتمالی آن را هم می‌پذیرد.

    اگر سازوکارهای کم‌هزینه و پر منفعت‌تر از سازوکارهایی که سال‌های قبل آزموده‌ایم وجود دارد، ما استقبال می‌کنیم و پذیرای آن هستیم. در موضوع عرضه خودرو در بورس کالا، منتقدین راهکار بدیل پیشنهاد کنند نه اینکه به روش‌های اشتباه گذشته رجوع کنیم. بنابراین باید  تحلیل‌های دقیق را جایگزین تحلیل های غلط و سطحی کنیم و به اتکای آن تصمیمات صحیح بگیریم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو