فونیکسریمکسبهتام

رییس کمیسیون عمران مجلس مطرح کرد

رشد عرضه خودرو در بورس راهکار تعادل بازار

عصر خودرو- رییس کمیسیون عمران مجلس در خصوص عرضه خودرو در بورس کالا گفت: هر جا شاهد رشد قیمت کالاها هستیم یعنی عرضه متناسب با تقاضا انجام نشده است.

رشد عرضه خودرو در بورس راهکار تعادل بازار
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از بازار، اعضای کمیسیون عمران مجلس امروز (یکشنبه 4 دی ماه) طی بازدید از بورس کالای ایران و آشنایی با فرآیندهای معاملاتی در بازارهای مختلف، در نشستی مشترک با رییس سازمان بورس و اوراق بهادار، مدیرعامل بورس کالای ایران و قائم مقام و مدیران ارشد بورس کالا بر لزوم تقویت شفافیت اقتصادی و حذف رانت به واسطه عرضه کامل محصولات تولیدی کشور در بورس کالا تاکید کردند.

    محمدرضا رضایی کوچی رییس کمیسیون عمران مجلس در این نشست گفت: باید به کمک سیاست گذاران شرایطی مهیا شود تا کل تولیدات محصولات مهم و کالاهای اساسی کشور در بورس کالا عرضه شود تا زنجیره‌ای از شفافیت در مبادلات کالایی ایجاد شود؛ در این زمینه اینکه یک شرکت تولیدی تنها بخشی از محصولاتش را در بورس کالا عرضه کند و بخشی دیگر را خارج از بورس بفروشد مورد قبول نیست.

    رضایی کوچی ادامه داد: همچنین در حوزه ساخت یک میلیون مسکن در سال، یکی از موضوع‌های مهم، تامین مصالح ساختمانی از جمله سیمان و فولاد است که در این بخش نیز باید همه سیمان و فولاد در زنجیره تولید در بورس کالا عرضه شود تا از این مسیر در حوزه تولید مسکن خللی ایجاد نشود.

    وی اظهار داشت: برای ورود کل تولیدات در بورس کالا به زودی نشستی با وزیر صمت و رییس سازمان بورس در کمیسیون عمران برگزار خواهد شد تا مقدمات برای ورود کل تولیدات کالاهای مهم در بورس کالا مهیا شود.

    رییس کمیسیون عمران مجلس در خصوص عرضه خودرو در بورس کالا نیز گفت: هر جا شاهد رشد قیمت کالاها هستیم یعنی عرضه متناسب با تقاضا انجام نشده است و در بحث خودرو نیز باید با رشد عرضه‌ها در بورس کالا به سمت تعادل بازار خودرو قدم برداریم.

    رضایی کوچی تصریح کرد: بورس کالا به عنوان یک بستر شفاف برای مبادلات، شرایط واقعی بازار را به سیاست گذاران مخابره می‌کند و به نوعی در مواقع التهاب بازارها، هشدار وضع بازار را به متولیان گوشزد می‌کند که تاکید می‌شود عرضه کامل تولیدات در بورس کالا راهکار حرکت به سمت تعادل در بازارهای کالایی است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو