فونیکسریمکسبهتام

وقتی تولیدکننده و مصرف‌کننده منتفع می‌شوند

عصر خودرو- کارشناس بازار سرمایه با اشاره به حذف سود دلالان و سوداگران با عرضه خودرو در بورس، گفت: عرضه کل تولیدات خودرو در بورس کالا، شرط لازم و اساسی برای ایجاد تعادل در بازار است و با رشد عرضه‌ها علاوه بر تعادل قیمت‌ها، تولیدکنندگان و مردم و مصرف‌کننده نهایی سود خواهند برد.

وقتی تولیدکننده و مصرف‌کننده منتفع می‌شوند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از ایرنا، فرزین ابوالعلایی به مزایای عرضه خودرو در بورس کالا اشاره کرد و افزود: عرضه خودرو در بورس کالا را باید به فال نیک بگیریم، زیرا راهکار دیگری برای کشف منصفانه قیمت خودرو و حذف رانت وجود ندارد و همه باید از این اتفاق ضد رانت حمایت کنیم.

    وی خاطرنشان کرد: گرچه مخالفت‌هایی برای عرضه خودرو در بورس وجود دارد و برخی تمام تلاش خود را می‌کنند تا بازار خودرو شفاف نشود، اما این رویه در بسیاری از کالاهای تازه وارد شده به بورس کالا وجود داشته است؛ چراکه عرضه محصولات در بورس کالا، دست دلالان و افرادی که در بازارها رانت دارند را کوتاه می‌کند و امروز نیز منبع درآمدی این افراد از بازار خودرو قطع خواهد شد.

    این کارشناس بازار سرمایه تاکید کرد: طی سال‌های گذشته با مخالفت‌هایی برای ورود هر محصولی به بورس کالا مواجه بوده‌ایم؛ در صنعت فولاد، پتروشیمی و سیمان هم این تجربه وجود دارد و در ابتدای عرضه با سنگ‌اندازی‌هایی مواجه بود، اما به محض رشد عرضه‌ها، ثمرات سازوکار بورس برای همگان روشن می‌شود.

    دسترسی مردم به خرید خودرو

    ابوالعلایی با اشاره به دسترسی همه مردم به خرید خودرو از بورس کالا، افزود: ارائه برنامه در خصوص عرضه خودرو در بورس و دسترسی همگان به خرید باعث می‌شود تا افراد به‌سادگی برای خرید از طریق بورس نیاز خود را تامین کنند.

    وی عنوان کرد: نکته کلیدی که باید مدنظر خودروسازان قرار گیرد این است که خودروسازان نباید راه دیگری را برای فروش محصولات خود انتخاب کنند و باید کل تولید خود را در بورس کالا عرضه کنند تا یک‌ وحدت رویه در بازار خودرو ایجاد شود.

    این کارشناس بازار سرمایه معتقد است اگر کل تولید خودرو در بورس کالا عرضه شود به دلیل تعادل بازار، مخالفت‌ها با این اقدام کنار می‌رود و تنها مخالفت سودجویان بازار خودرو باقی می‌ماند.

    ابوالعلایی اظهار داشت: با عرضه کل تولید خودرو در بورس کالا، تولیدکنندگان منتفع خواهند شد و ضمن ایجاد سود مناسب برای مردم و مصرف‌کننده به دلیل تعادل و کاهش قیمت‌ها، شاهد ناامیدی دلالان و پایان فعالیت آنها در بازار خودرو خواهیم بود.

    وی در پایان گفت: عرضه خودرو در بورس بهترین فرصت برای پایان رانت و فساد چندساله در پی آزمودن روش‌های غیر شفاف و پر ابهام است تا نهایت بهره را از بستر شفاف بورس کالا در جهت حمایت از مردم ببریم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو