فونیکسریمکسبهتام

کاهش قیمت انواع خودرو‌ بعد از ریزش نرخ ارز

عصر خودرو- رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو گفت: با کاهش قیمت ارز، از روز گذشته قیمت خودرو تا حدود زیادی کاهش یافته است اما قیمت‌ها به قیمت‌های یک و نیم ماه قبل یعنی پیش از گرانی ارز بازنگشته است.

کاهش قیمت انواع خودرو‌ بعد از ریزش نرخ ارز
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از صداوسیما، سعید مؤتمنی درباره وضعیت قیمت خودرو در بازار پس از کاهش تلاطمات ارزی، اظهار داشت: با کاهش قیمت ارز، از روز گذشته قیمت خودرو تا حدود زیادی کاهش یافته است اما قیمت‌ها به قیمت‌های یک و نیم ماه قبل یعنی پیش از گرانی ارز بازنگشته است.

    رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو افزود: بارها گفته‌ایم که مشکل خودرو، میزان عرضه آن است، ‌عرضه قطره‌چکانی خودرو و نابرابری عرضه و تقاضا موجب افزایش قیمت خودرو می‌شود ضمن اینکه در این شرایط عوامل مختلف از جمله افزایش قیمت ارز نیز بر روی قیمت خودرو تاثیر می‌گذارد.

    وی با تاکید بر اینکه قیمت عرضه خودرو در بورس کالا به قیمت پایه خودرو تبدیل شده است، گفت: همه از عرضه خودرو در بورس کالا حمایت می‌کنند و برای اینکه اثرات مثبت عرضه خودرو در بورس کالا حاصل شود، باید عرضه به صورت مداوم و مستمر باشد.

    موتمنی با بیان اینکه خودرو به غلط به یک کالای سرمایه‌ای تبدیل شده است، افزود: بنابراین نوسانات نرخ ارز در قیمت خودرو اثرگذار است و لذا افزایش قیمت ارز در یک ماه گذشته تاثیر بسزایی در افزایش قیمت خودرو داشت.

    وی با بیان اینکه قیمت انواع خودرو در یک و نیم ماه گذشته به شدت افزایش یافته بود، گفت:  قیمت برخی از خودرو‌ها بیش از 200 میلیون تومان افزایش یافت اما طی دو روز گذشته قیمت انواع خودرو‌ میانگین حدود 70 تا 110 میلیون تومان کاهش یافته است.

    رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو اظهار داشت: قیمت پژو 206 تیپ 2 یک ماه و نیم گذشته حدود 300 میلیون تومان بود اما اکنون قیمت آن حدود 430 میلیون تومان است.

    وی بیان داشت: قیمت این خودرو تا چند روز پیش و قبل از کاهش قیمت ارز بین 470 تا 500 میلیون تومان بود.

    موتمنی همچنین با بیان اینکه قیمت سمند ال ایکس اکنون در بازار حدود 432 میلیون تومان است، گفت: قبل از ریزش قیمت ارز قیمت این محصول 460 میلیون تومان بود که با کاهش قیمت ارز قیمت این خودرو حدود 30 میلیون تومان کاهش یافته است.

    وی افزود: این در حالی است که قیمت این خودرو حدود یک و نیم ماه پیش حدود 330 میلیون تومان بود.

    مؤتمنی بیان داشت: قیمت کوئیک دنده‌ای نیز با کاهش قیمت ارز از 343 میلیون تومان به 282 میلیون تومان رسیده است.

    رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو با بیان اینکه قیمت تیبا در بازار اکنون به حدود 283 میلیون تومان رسیده است، گفت: این در حالی است که تا یک و نیم ماه پیش قیمت این خودرو حدود 200 میلیون تومان بود.

    وی افزود: قیمت این خودرو قبل از ریزش نرخ ارز حدود 300 میلیون تومان بود که با ریزش ارز طی یکی - دو روز گذشته قیمت آن حدود 20 میلیون تومان کاهش یافته است.

    رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو با اشاره به واردات خودرو بیان داشت: از آنجا که خودروهای وارداتی فعلا به بازار وارد نشده است لذا  واردات خودرو اثری در کاهش قیمت‌ها نداشته است اما امیدواریم که با ورود خودرو به بازار کاهش قیمت‌ها را مشاهده کنیم.

    وی گفت: البته برای اثرگذاری و کاهش قیمت خودرو واردات نیز باید مستمر انجام شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو