فونیکسریمکسبهتام

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر:

دولت مجوز خرید ۹۰۰ خودرو امدادی و آمبولانس برای هلال احمر صادر کرد

عصر خودرو- رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: در راستای توسعه لجستیک زمینی مجوز خرید ۹۰۰ دستگاه خودرو امدادی و آمبولانس از سوی هیات دولت صادر و تا پایان سال بخشی از آنها وارد کشور می‌شوند.

دولت مجوز خرید ۹۰۰ خودرو امدادی و آمبولانس برای هلال احمر صادر کرد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایرنا، مهدی ولی پور روز پنجشنبه در بوشهر افزود: افزون بر این 6 هزار و 500 دستگاه خودرو امدادی و آمبولانس دیگر نیز نیاز است که با رایزنی‌های انجام شده امیدواریم تامین این خودروها نیز به تصویب هیات دولت برسد.

    وی بیان کرد:امیدواریم با افزوده شدن این خودروهای امدادی به ظرفیت ناوگان هلال احمر؛ آن طوری که از این مجموعه انتظار می‌رود در کنار مردم حضور داشته باشیم.

    رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: ناوگان امدادی موجود در کشور 10 سال است که به صورت کامل نوسازی نشده و با توجه به تعدد حوادث و برای خدمت رسانی بهتر در زمان بروز حادثه نیاز به نوسازی و توسعه دارد.

    وی اظهار کرد: در همین راستا در برنامه توسعه پنج ساله هفتم کشور پیشنهادهایی آماده شده که اگر به تصویب دولت و مجلس برسد، شبکه امداد و نجات کشور شامل پایگاه‌ها، انبارهای امدادی، مراکز عملیاتی به لحاظ کمی افزایش می‌یابد.

    2400 نقطه حادثه خیز کشور بدون پایگاه امدادی

    به گفته ولی پور در زمان حاضر براساس طرح آمایش سرزمین سه هزار نقطه حادثه خیز در کشور شناسایی شده و باید جمعیت هلال احمر در این مناطق پایگاه امدادی داشته باشد اما امروز تنها 600 نقطه مجهز به این پایگاه‌ها هستند.

    رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر افزود: در زمان حاضر 2هزار و 400 نقطه حادثه خیز کشور از داشتن پایگاه‌های امداد و نجات جمعیت هلال احمر محروم هستند و این درحالی است که راه‌اندازی پایگاه‌های امدادی برای حضور موثر در کنار مردم در زمان حادثه ضروری است.

    وی یادآور شد: براین اساس بخشی از این پایگاه‌ها در برنامه هفتم توسعه کشور پیش بینی شده و قرار است راه اندازی شود.

    سازمان امداد و نجات هلال احمر به پهپاد مجهز شد

    ولی پور گفت: استفاده از فناوری‌های نوین شرکت‌های دانش بنیان از جمله پهپادها که در مراحل جست و جو و امداد رسانی تاثیر گذار هستند در دستور کار سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر قرار دارد.

    به گفته رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر پهپادهای جست و جو در 2 تا سه استان کشور فعال شده و در حال رایزنی برای توسعه استفاده از فناوری‌های روز از جمله پهپادهای امدادی و جست و جود در بخش امداد و نجات هستیم.

    تامین هزینه تعمیر و توسعه بالگردهای امدادی ضروری است

    ولی پور در باره پایگاه‌های هوایی امدادی جمعیت هلال احمر گفت: به لحاظ کمی براساس شاخص‌ها باید 54 فروند بالگرد امدادی در ایران وجود داشته باشد تا پهنه کشور به طور کامل پوشش داده شود این درحالی است که امروز تنها 22 فروند بالگرد امدادی در این جمعیت وجود دارد.

    رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر ادامه داد: از 22 فروند بالگرد امدادی موجود نیز 19 فروند فعال و از این تعداد نیز حداقل 10 فروند بزودی نیاز به تعمیرات کامل (اورهال) دارند.

    وی ادامه داد: با توجه به هزینه بالای تعمیرات کامل بالگردها (سه تا پنج میلیون دلار) با هیات دولت و مجلس مذاکراتی انجام شده که با تامین اعتبار لازم ضمن حفظ وضع موجود توسعه ای نیز به این بخش داده شود.

    ثبت نام 60 هزار امدادگر آموزش دیده در هلال احمر

    رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر تاکید کرد: در حوزه پاسخ به حوادث و سوانح که به حوزه امداد و نجات جمعیت هلال احمر مربوط است در بحث لجستیک ناوگان خودرویی، تجهیزات تخصصی، انفرادی امدادگران و نجاتگران برنامه ریزی هایی انجام شده که انتظار می‌رود تا آخر سال بخشی از آن به سرانجام برسد.

    ولی پور گفت: در زمان حاضر 60 هزار امدادگر آموزش دیده در سامانه سازمان امداد و نجات کشور ثبت هستند که در طول سال 22 هزار نفر از این افراد در حوادث و یا در پایگاه‌ها به صورت فعال حضور دارند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط