فونیکسریمکسبهتام

شروع قدرتمند سایپا درحوزه صادرات

راه تازه سایپا فراتر از مرزها

عصر خودرو- یکی از مهمترین نیازهای صنعت خودرو ایران، کسب درآمد های ارزی در راستای پوشش زیان ها و همچنین هزینه در بخش تحقیق و توسعه و پرداخت تعهدات معوق به قطعه سازان است که از محل صادرات خودرو و قطعات می توان به سرعت نسبت به تامین آن اقدام کرد.

راه تازه سایپا فراتر از مرزها
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، گروه خودروسازی سایپا با تنوع قابل توجه محصولات اقتصادی، در زمره خودروسازانی در جهان قرار دارد که در بازارهای صادراتی می تواند گزینه های به مراتب اقتصادی تر از برند های مطرح اروپایی، امریکایی، کره ای یا ژاپنی را عرضه کند. سایپا در همین راستای با آغاز صادرات هزار دستگاه کوییک و ساینا، برنامه افزایش این تعداد را دارد و قرار است تا پایان سال 1402 برنامه های بنیادینی برای رشد صادرات اجرایی شود.

    بازارهای بزرگی در جهان نیازمند خودروهای اقتصادی هستند و این روزها قیمت خودروهای اقتصادی برند های معتبر از پایه حدود 12 هزار دلار آغاز می شود و پایه قیمتی محصولات اقتصادی چینی ها نیز به حدود 9 هزار دلار رسیده است. در همین بین گروه خودروسازی سایپا سبدی رقابتی و قابل توجه با توجه به میانگین قیمتی خودروهای اقتصادی در جهان را در اختیار دارد که موجب جذابیت محصولاتش برای بسیاری از کشورها شده است. سایپایی ها در همین راستا تعهد صادرات سه‌هزار کوییک و 11هزار شاهین به عراق و ونزوئلا را دارند که بدون الزام به قیمت گذاری دستوری و به صورت نقدی انجام می شود و بدون شک درآمد ارزی قابل توجهی را نصیب این خودروساز خواهد کرد که در نهایت در زمینه تحقیق و توسعه و همچنین تعدیل شرایط اقتصادی با قطعه سازان مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

    تمرکز روی عبور مستقیم محصولات منجر به ایجاد روندی پایدار در زمینه تولید اقتصادی محصولات سایپا شده و این خودروساز در مسیر رشد تیراژ نیازمند اقدامات تازه ای برای افزایش درآمد است. سایپایی ها در همین راستا و بر اساس برنامه مدون محمدعلی تیموری در گامی تازه با جدیت بازارهای صادراتی و افزایش کسب درآمد از محل افزایش عرضه قطعات یدکی را دنبال می کنند.

    هم اکنون بیشتری سهم صادرات خودرو در سراسر جهان در اختیار کشورهای محدود صاحب سبک در صنعت خودروسازی است و ایران با توسعه صادرات محصولاتش در صف کمتر از 20 کشور صادر کننده خودرو قرار خواهد گرفت. صنعت خودرو ایران در گذشته نیز سابقه صادرات خودرو به کشورهای مختلف را داشته اما عمده این تجربه ها در تعداد محدودی خلاصه می شده که درآمد ارزی قابل توجهی را وارد کشور نمی کرده است. حال سایپا که برنامه های اولیه را با موفقیت پشت سر گذاشته و به تولیدی پایدار و رو به رشد رسیده، با جدیت بیشتری برنامه های صادرات را دنبال می کند و به دلیل استراتژیک بودن محصولات بومی این خودروساز، در آینده فعالیت های صادراتی نارنجی ها در بازارهای فرامرزی گسترده تر خواهد شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط