فونیکسریمکسبهتام

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی مطرح کرد:

پروژه‌ها و ظرفیت‌های جدید نقطه قوت محورسازن ایران‌خودرو است

عصر خودرو- عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در بازدید از شرکت محورسازان گفت: این شرکت با انگیزه و برنامه‌ریزی دقیق و همچنین اجرای پروژه‌های توسعه‌ای توان تامین نیازهای داخلی را دارد.

پروژه‌ها و ظرفیت‌های جدید نقطه قوت محورسازن ایران‌خودرو است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایکوپرس، عزت اله اکبری تالارپشتی با بیان این‌که برای توسعه بیش‌تر، حضور در بازارهای خارجی ضروری است، ادامه داد: لازم است محصولات محورسازان قابلیت عرضه و حضور در بازارهای جهانی را داشته باشند و می‌توان با مشارکت با شرکت‌های خارجی حضور موثرتری در بازارهای جهانی داشت.

    عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، به توسعه روابط خارجی در دولت سیزدهم اشاره کرد و افزود: کشورهای عضو شانگهای، بریکس و آ.سه.آن و کشورهای همسایه، از ظرفیت‌های خوبی برای صادرات قطعات شرکت قطعه سازی و صنعتی مانند محورسازان برخوردار هستند.

    اکبری تالارپشتی نقطه قوت محورسازان را نیروی انسانی خلاق دانست و گفت: داشتن نیروی انسانی متخصص و متعهد و همچنین مدیریت خوب، باعث خواهد شد نیروها با تکیه بر علم روز قادر به طراحی و تولید قطعات مورد نیاز باشند.

    نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در ادامه بیان کرد: کیفیت قطعات تولید شده مانند محورهای خودرو و مجموعه کمک فنر محورسازان  قابل قبول است و انتظار داریم همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان اقدامات لازم در خصوص ارتقای کیفیت و تنوع محصول در این مجموعه صورت گیرد.

    وی با بیان این‌که متعهد به حمایت از شرکت‌های تولیدی و صنعتی هستیم، ادامه داد: مجلس شواری اسلامی توجه ویژه‌ای به شرکت‌هایی دارد که نقش اساسی در تامین نیاز داخلی دارند و از هر فرصتی برای ارزیابی و بررسی توانمندی‌ها و رفع موانع تولید در راستای همکاری بیش‌تر با نهادها و سازمان‌ها استفاده خواهد کرد.

    اکبری تالارپشتی با بیان این‌که با مدیران ایران خودرو و سایپا ارتباط خوبی در حوزه‌های مختلف برقرار شده خاطرنشان کرد: در جلسات مشترک، ضرورت اجرای فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر استفاده از شرکت‌های دانش‌بنیان، دانشگاه‌ها و مراکز علمی برای توسعه، نوآوری و ارتقای دانش فنی مورد تاکید قرار گرفته است.

    نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این‌که می‌توان از ظرفیت شرکت‌های قطعه‌ساز و صنعتی برای تامین ارز کشور استفاده کرد، افزود: با افزایش تولید و ارتقای سطح کیفیت محصولات می‌توان برای افزایش صادرات دیگر نیازی به شرکت‌های نفتی، پتروشیمی و مس تامین ارز مورد نیاز کشور نداشته باشیم و از آن منابع در قالب صندوق توسعه ملی برای تامین نیاز بخش خصوصی استفاده کرد.

    وی در پایان گفت: قطعه‌سازی می‌تواند نقش مهمی در توسعه صنعتی کشور ایفا کند و اگر این زنجیره ادامه دار و حمایت لازم از آن صورت گیرد، شاهد توسعه در سایر صنایع خواهیم بود.


    افزایش تولید با استفاده از تکنولوژی و تجهیزات جدید در شرکت محورسازان

    مدیرعامل شرکت صنعتی محورسازان ایران‌خودرو نیز در این بازدید گفت: این شرکت هم راستا با سیاست‌های کلان ایران‌خودرو، استفاده از تجهیزات و تکنولوژی جدید برای تولید محصولات با کیفیت را به اجرا درآورده است.

    حمیدرضا باریک‌بین با بیان این‌که، محورسازان به عنوان تولیدکننده محصولات اکسل انواع محصولات ایران‌خودرو، با توسعه خطوط، قادر به تولید محور خودرو های جدید از جمله تارا، ری‌را، پروژهTF21 و وانت آریسان است، خاطرنشان کرد: جهت افزایش تولید و پروژه‌های جدید برای خرید تجهیزات و ابزار مورد نیاز اقدام شده است تا در ایام مبارک دهه فجر شاهد راه‌اندازی خطوط ماشین‌کاری جدید و خطوط افزایش تولید محصولات خواهیم بود.

    وی ادامه داد: با راه‌اندازی این خط در مرحله نخست روزانه 600 دستگاه محور تارا تولید خواهد شد و در مرحله دوم براساس نیاز ایران خودرو به هزار دستگاه خواهد رسید.

    مدیرعامل محورسازان به تفاهم‌نامه همکاری ایران‌خودرو و سایپا اشاره کرد و گفت: با توجه به امضای تفاهم‌نامه و برنامه های اعلام شده از سوی مدیرعامل محترم ایران خودرو، امکان تامین نیازهای شرکت سایپا در زمینه محور‌های جلو و عقب از سوی محورسازان فراهم است.

    باریک‌بین با بیان این‌که کیفیت محصولات تولیدی ما قابلیت رقابت و حضور در بازارهای خارجی را دارند افزود: با همکاری معاونت صادرات ایران خودرو، برنامه‌های مهندسی و مطالعاتی برای صادرات مجموعه دیسک از محصولات شرکت محورسازان به کشور روسیه در حال مذاکره و انجام است.

    مدیرعامل شرکت محورسازان، تعامل با شرکت‌های دانش بنیان را مهم ارزیابی کرد و گفت: برای استفاده بهتر از ظرفیت‌های علمی و فنی موسسات دانشگاهی و شرکت‌های دانش بنیان، ارتباط خوبی صورت گرفته  است و در حال مذاکره برای تولید محور عقب خودرو تارا به صورت کامل داخلی سازی شده و اجرای پروژه میله پیچشی (Twist Beam) برای اولین بار در کشور هستیم و این روند برای توسعه بهتر شرکت در خصوص سایر محصولات جدید ادامه دار خواهد بود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو