فونیکسریمکسبهتام

نکاتی که رانندگان باید در روز‌های بارانی بدانند

عصر خودرو- رییس اداره مهندسی ترافیک پلیس راهور تهران گفت: رانندگان در زمان‌های بارندگی از سفر‌های غیرضرور اجتناب کنند.

نکاتی که رانندگان باید در روز‌های بارانی بدانند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران، سرهنگ مصطفی زینی وند رییس اداره مهندسی ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به نکات مهم خودرویی در روزهای بارندگی اظهار کرد: رعایت فاصله طولی و رعایت سرعت مطمئنه از دیگر مواردی است که رانندگان در هنگام بارندگی باید به آن توجه کرده و رعایت کنند که اگر در یک لحظه خودروی جلویی مجبور به ترمز شود چون مسافت توقف بیشتر می شود و احتمال سُر خوردگی نیز زیاد می گردد خطر تصادفات بیشتر می شود .

    وی افزود : همچنین در این فصل کنترل سیستم روشنایی نیز از نکات مهم است و در این شرایط توصیه می شود که چراغ ها روشن باشد .

    سرهنگ زینی وند بیان کرد: سالم بودن برف پاک کن ها و شیشه شور از نکات دیگری است که رانندگان می بایست از سالم بودن آنها اطمینان داشته باشند و حتما محلول ضد یخ و الکل داخل شیشه شور استفاده نمایند که در زمان هایی که دمای هوا کاهش پیدا می کند از یخ زدگی شیشه ها جلوگیری شود.

    رییس اداره مهندسی ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ یادآور شد: سیستم بخار زای خودرو هم می بایست سالم باشد زیرا اختلاف دما در داخل خودرو و محیط وجود دارد و این باعث ایجاد بخار در شیشه داخلی می گردد و شیشه ها بخار می کند و جلوی دید راننده را می گیرد که می بایست رانندگان نسبت به سالم بودن این سیستم نیز اطمینان حاصل نمایند .

    وی گفت : نکته بعدی استفاده از لنت های استاندارد و تعویض به موقع روغن خودرو است که با توجه به اینکه احتمال خیس شدن لنت ها در این فصل وجود دارد و ممکن است از عملکرد آن بکاهد می بایست از لنت های با کیفیت و استاندارد استفاده کرد تا بتوانیم به موقع ترمز ها عمل نماید .

    سرهنگ زینی وند افزود : در حین رانندگی استفاده از تلفن همراه و کارهایی که حواس راننده را از رانندگی پرت می کند ممنوع است چرا که میزان تمرکز راننده را کم کرده و می بایست راننده حین رانندگی توجه کامل به جلو داشته باشد که با خیال راحت رانندگی نمایید .

    وی گفت : هدف از روشن نمودن چراغ های خودرو در زمان رانندگی بازدارندگی رانندگان از وقوع تصادفات است و توصیه هایی که می شود به منظور حفظ جان رانندگان است و اگر رانندگان این نکات را رعایت نماید حوادث رانندگی کمتر خواهد شد.

    رییس اداره مهندسی ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ تاکید کرد: توصیه پلیس است که رانندگان در زمان های بارندگی از سفرهای غیرضرور اجتناب و در صورتیکه نیاز نیست از خودرو در روزهای بارانی استفاده نکنند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو