فونیکسریمکسبهتام

هفدهمین نمایشگاه تخصصی قطعات و مجموعه های خودرو تهران (۲۰)

نگاهی به روش جدید تسهیلات اعتباری در شبکه زنجیره تامین قطعات

ساپکو، بانی نظام پرداخت عدالت محور در پرداخت مطالبات شرکت‌های قطعه ساز

عصر خودرو- تامین مالی زنجیره‌ای مبتنی بر استفاده از ابزارهای اعتباری همچون اوراق گام ، اعتبارات اسنادی و پرداخت و... است و از جمله مکانیزم هایی است که تامین مالی شرکتهای قطعه ساز طرف قرارداد با شرکت ساپکو را میسر خواهد نمود و ضمن کاهش نیاز به استفاده از نقدینگی ، از خروج نقدینگی از زنجیره نیز جلوگیری خواهد نمود.

نگاهی به روش جدید تسهیلات اعتباری در شبکه زنجیره تامین قطعات
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، مهندس طاهری، رییس تسهیلات اعتبارات و مدیر پروژه ساپکو در این باره گفت: این روش  نوآورانه (SCF (Supply Chained Finance)) به منظور کاهش نیازهای اعتباری خریداران و فروشندگان خواهد بود. با استفاده از این روش کاهش انحراف منابع و افزایش کارایی تخصیص منابع مالی ، کاهش هزینه‌های مالی زنجیره تامین، کنترل آثار تورمی ناشی از سایر روشهای تامین مالی ، افزایش شفافیت در زنجیره تامین ، نظم بخشی به مدیریت پرداخت در زنجیره تامین ، کاهش مطالبات غیر جاری در سیستم بانکی ، سرعت در تامین نقدینگی قطعه سازان و ذینفعان ، ایجاد اطمینان از محل مصرف منابع را در بر خواهد داشت.

    شرکت ساپکو همسو با رویکرد بانک ‌مرکزی و وزارت صنعت ، معدن و تجارت اقدامات موثری جهت اجرای این طرح انجام‌داده ، در حال حاضر بکی از بانکها ( تجارت )  از طریق پلتفرم ایجاد شده امکان اجرای این طرح را میسر نموده و تعدادی زیادی از تامین کنندگان و ذی‌نفعانشان توانسته‌اند از این طریق تامین مالی شوند.

    استقرار نظام پرداخت عدالت محور در پرداخت مطالبات شرکتهای قطعه ساز طرف قرارداد با ساپکو از طریق این نظام یکی از اهداف این شرکت است.

    بر اساس بازخورهایی که از قطعه سازان مختلف اخذ شده در اجرای این نظام اشکالات ارتباطی با سامانه جامع پرداخت وجود دارد که شایسته است مبادی ذیربط در این خصوص پیگری لازم نمایند تا رضایت حداکثری ایجاد شود.

    به منظور شناخت بیشتر قطعه سازان روز چهار شنبه در نمایشگاه کارگاهی تحت عنوان تامین مالی رنجیره ای تشکیل خواهد شد تا قطعه سازان با ساز و کار طرح بیشتر آشنا شوند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط