فونیکسریمکسبهتام

مدیرعامل سایپا در مراسم رویداد فناورانه خودروهای آینده ۲:

در طراحی و تولید خودروهای برقی تمرکز سایپا روی خودرو های کار است

در گروه سایپا سیستم ناوبری ملی طراحی و ساخته شده است

عصر خودرو- مرکز تحقیقات و نوآوری صنایع خودرو سایپا با همکاری ستاد حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری رویداد فناورانه خودروهای آینده۲ را با مشارکت شرکت های دانش بنیان در راستای توانمند سازی صنعت خودرو در چهار زمینه خودروروهای برقی و هیبریدی، زیرساخت، روش های تست و آزمون و متصل برگزار کرد.

در طراحی و تولید خودروهای برقی تمرکز سایپا روی خودرو های کار است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از سایپانیوز، دومین رویداد فناورانه خودروهای آینده با حضور معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا، مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو، مدیران ارشد صنعت خودرو و مدیران عامل شرکت های دانش بنیان در مرکز تحقیقات و نوآوری صنایع خودرو سایپا برگزار شد.

    در نشست رویداد فناورانه خودرو های  آینده 2، منوچهر  منطقی معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت گفت: این نشست از اهمیت ویژه ای برخوردار است و در مسیر تولید خودروهای آینده گام های خوبی برداشته شده است که امیدواریم با همکاری مشترک صنعت خودرو کشور و شرکت های دانش بنیان بیش از پیش به اهداف ترسیم شده نزدیک شویم.

    منطقی افزود: در چند سال آینده باید با خودرو های قدیمی خداحافظی کنیم و خودروهای جدید متناسب با پتانسیل و مزیت کشور تولید و روانه بازار شود.

    او خاطر نشان کرد: در چند سال گذشته بحث نیاز و توجه ویژه به خودروهای آینده از طرف متخصصان صنعت خودرو عنوان شده بود که در مسیر تهیه قوانین و آیین نامه ها قرار گرفت و در حال حاضر با همت شرکت های داخلی و دانش بنیان به مرحله طراحی و تولید رسیده است و باید بیشتر با این فناوری آشنا شویم و سرمایه گذاری لازم در این بستر صورت پذیرد.

    دبیر ستاد فنی و پیشرفته ریاست جمهوری گفت: وقتی صحبت از دانش به میان می آید حضور شرکت های دانش بنیان پررنگتر می شود که در این مسیر نیاز است از توان شرکت های دانش بنیان داخلی بیشتر حمایت شود و همچنین از پتانسیل شرکت های دانش بنیان خارجی و استارت آپ ها در مسیر تحقیق و توسعه استفاده بهینه شود.

    او افزود: با متمرکز کردن وظایف و توجه ویژه به دانشگاه های مطرح کشور می توان شرایط و بستر لازم برای طراحی و تولید خودروهای آینده و استفاده از توان و ظرفیت علمی کشور را بیش از پیش مهیا کرد.

    منطقی تاکید کرد: ساخت خودروهای آینده با مونتاژ کاری متفاوت است نیاز است ابتدا از طراحی شروع شود که با این کار علاوه اینکه از وابستگی خارج می شویم با تقویت انجمن قطعه سازی کشور شرایط تولید قطعات خودروهای آینده فراهم خواهد شد و باید در مسیر درستی که انتخاب کرده ایم، کانون رقابت در فن آوری نوین باشیم.

    در ادامه این مراسم محمدعلی تیموری، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا گفت: طراحی خودروهای برقی یکی از اقدامات مهم در آینده است ولی نباید فراموش کرد طراحی و تولید خودروهای لیتیومی در جهان تهدید بزرگی برای خودروهای برقی محسوب می شود.

    او خاطر نشان کرد: در طراحی و تولید خودروهای برقی تمرکز و اولویت سایپا روی خودروهای کار مانند اتوبوس شهری و بین شهری است و اولویت دوم گروه سایپا که در حال حاضر در مرکز تحقیقات و نوآوری شروع شده است، تولید خودروهای برقی بدون وابستگی به سایر کشورها است.

    مدیرعامل گروه سایپا افزود: در این مرکز تولید موتور سیکلت های خودشارژ برقی در دست اجراست که این پروژه در صورتی که به نتیجه برسد می تواند در صنعت حمل و نقل به ویژه موتورسیکلت تحول بزرگی ایجاد کند.

    تیموری از تولید خودرو هیبریدی شاهین با همکاری دانشگاه نوشیروانی بابل خبرداد و گفت: این محصول نمونه ای از محصولات با تکنولوژی روز دنیا است که خوشبختانه با استفاده از توان متخصصان دانشگاهی صورت پذیرفته است.

    او افزود: در گروه سایپا سیستم ناوبری ملی طراحی و ساخته شده که این موضوع به لحاظ عملیاتی در دنیا بی نظیر است، به نحوی که در این محصول با همکاری سیستم مخابراتی در هر شرایطی قابلیت رهگیری وجود دارد و از ویژگی مهم ناوبری ملی وصل بودن به سیستم برقی خودرو است که رهگیری را در هر شرایطی امکان پذیر می کند.

    مدیرعامل سایپا گفت: در آینده به سمت تولید محصولات مشترک با رویکرد تحقیق و توسعه می رویم که در این مسیر با حمایت وزارت صمت، اتحاد استراتژیک سایپا و ایران خودرو شکل گرفته است و همه برنامه ها به صورت مشترک جهت افزایش کیفیت، کاهش قیمت و تولید در زمان مناسب صورت می پذیرد.

    او از راه اندازی پروژه تست عابر پیاده در مرکز تحقیقات و نوآوری گروه سایپا خبر داد و افزود: با راه اندازی و قابلیت تست خودرو در این مرکز، امکان استفاده و تست محصولات سایر شرکت های داخلی در مرکز تحقیقات و نوآوری سایپا مهیا است و همه شرکت ها می توانند از این پتانسیل استفاده کنند.

    تیموری خاطرنشان کرد: باید در فرایند ساخت، ابتدا طراحی اصلاح شود تا ایرادات به حداقل برسد. هدف گروه سایپا با همکاری شرکت های دانش بنیان این است که در فرایند طراحی، کیفیت را افزایش دهیم تا به سطح مطلوب در فرایند ساخت برسیم.

    مدیرعامل گروه سایپا تصریح کرد: تلاش داریم تا از خودروهای جاری الگوبرداری کنیم تا خودروهای آینده با کیفیت تر تولید و عرضه شوند و در این مسیر از تمامی ظرفیت های گروه سایپا و کشور در راستای بهبود فرایند ساخت و افزایش کیفیت بهره خواهیم برد.

    شاهین عذبی مدیرعامل مرکز تحقیقات و نوآوری صنایع خودرو سایپا هم در این مراسم گفت: فلسفه برگزاری رویداد فناورانه 2 استفاده از تمام ظرفیت های موجود در صنعت خودرو است و در این مرکز فضای مناسبی ایجاد شده تا شرکت های دانش بنیان اخرین دستاوردهای خودر را در راستای کمک به صنعت خودروهای نوین عرضه کنند.

    او افزود: این رویداد با چهار محور خودروروهای برقی و هیبریدی، زیرساخت، روش های تست و آزمون و متصل و با حضور 50 شرکت، 22 پنل تخصصی و 250 شخص حقیقی و حقوقی از شرکت های دانش بنیان و صاحب نظران صنعت خودروهای نوین برگزار شده و در 29 غرفه محصولات نوین به نمایش در آمده است.

    عذبی گفت: با توجه به پتانسیل کشور در حوزه نفت و گاز، امکان تولید خودروهای جدید با تکنولوژی هیبریدی، برقی و فیوسل امکان پذیر است و در آینده نزدیک باید متناسب با شرایط و نیازهای کشور طبق اولویت، برنامه ریزی های لازم جهت طراحی و تولید این محصولات با مشارکت همه شرکت های مطرح و شرکت های دانش بنیان انجام شود.

    در این مراسم با حضور مدیران عامل شرکت های خودروساز و شرکت های دانش بنیان 4 تفاهم نامه در زمینه خودروهای برقی و هیبریدی، زیرساخت، روش های تست و آزمون و متصل امضاء شد.

    بر این اساس با چهار رویکرد، به صورت تفاهم نامه راهبردی در جهت راه اندازی مرکز ملی توسعه فناورانه انرژی لیتیومی فی ما بین صنایع حمل و نقل وزارت صمت، دانشگاه امیرکبیر و پژوهشکده مواد و انرژی؛ تفاهم نامه همکاری در راستای ایجاد مرکز مشترک نوآوری و صنایع پیشرفته خودرویی فی مابین مرکز تحقیقات و نوآوری صنایع خودرو سایپا، وزارت صمت، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و هلدینگ رایزکو؛ تفاهم نامه همکاری در راستای ارتقاء سطح فناوری پروژه های خودرو متصل، فی مابین ستاد حمل و نقل پیشرفته، مرکز تحقیقات و نوآوری سایپا و شرکت ایرانسل؛ تفاهم نامه همکاری در راستای توسعه زیر ساخت ها، مراکز تست و آزمون خودرو، فی مابین ستاد حمل و نقل پیشرفته، مرکز تحقیقات و نوآوری سایپا، شرکت ایتراک و ISQI انجام شد.

    گفتنی است در این مراسم از خودرو شاهین در پروژه ناوبری ملی خودروهای متصل با همکاری شرکت ایرانسل و همچنین دو کتاب در حوزه خودرو با همکاری شرکت ایرانسل و ستاد حمل و نقل پیشرفته و مرکز تحقیات و نوآوری صنایع خودرو سایپا رونمایی شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو