فونیکسریمکسبهتام

آلی؛ عجیب و ساده از سیتروئن! +عکس

عصر خودرو- Oli که به شکل آل-ایی تلفظ می شود(pronounced all-e) نام محصول جدید سیتروئن است که فعلا در مرحله مفهومی قرار دارد. سیتروئن آل-ای از طراحی حجیم و جعبه ای استفاده می کند و در اولین برخورد احتمالا اشتراکاتی از طراحی اف جی کروزر تویوتا را در ذهن مخاطبان خود بازخوانی خواهد کرد.

آلی؛ عجیب و ساده از سیتروئن! +عکس
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۷:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از عصر ایران، یکی از مهمترین ویژگی های سیتروئن آلی به حضور مواد بازیافتی در توسعه این خودرو مربوط می شود. در طراحی فضای داخل کابین از فریم لوله ای و پرینت سه بعدی برای نشیمن صندلی ها استفاده شده که 80 درصد این ساختار از مواد بازیافتی تشکیل شده است.

میزان قطعات مورد استفاده که یکی از عوامل مهم افزایش مواد و آسیب به طبیعت در خودروهای دیگر محسوب می شود، اینجا کاهش چشمگیر و البته خلاقانه ای داشته است. برای مثال همین صندلی ها از 8 قسمت تشکیل شده اند در حالی که که صندلی های دیگر محصولات متعارف سیتروئن در کلاس شاسی بلند از 37 بخش تشکیل شده اند.

سیتروئن آل-ای
کنسول اصلی جلو نیز از 34 قسمت شکل گرفته که در مقایسه با 75 قسمت دیگر محصولات سیتروئن، نسبت جالبی را به نمایش می گذارد.

سیتروئن در طراحی آلی، وزن درب ها را نیز به منظور افزایش فضای داخل کابین کاهش داده است. حذف اسپیکرها، صداگیرها و سیم کشی از این قسمت برابر با 7 کیلوگرم مدیریت وزن برای هر درب بوده است. سیستم صوتی سنتی حذف و با بلوتوث اسپیکر و یک پایه مخصوص برای تلفن هوشمند(جهت پخش موسیقی) جایگزین شده که این رویکرد تا 250 کیلوگرم دیگر در کاهش وزن موثر بوده است.

درپوش موتور، سقف و قسمت بار از مقوای بازیافتی که بین پنل های فایبرگلس قرار گرفته، ساخته شده است. این کامپوزیت جالب تنها 6 کیلوگرم وزن دارد و براحتی وزن یک بزرگسال را تحمل می کند.

سیتروئن تلاش زیادی داشته تا آلی برابر با 1000 کیلوگرم وزن داشته باشد. باتری 40 کیلووات ساعت و پیشرانه الکتریکی نیز در این فرمول وزنی لحاظ شده اند.

آلی برد حرکتی حدود 400 کیلومنر دارد. ظرفیت باتری آن در 23 دقیقه از 20 به 80 درصد می رسد. از فناوری شارژ ریورز نیز پشتیبانی می کند.

بیشینه سرعت سیتروئن آلی 110 کیلومتر برساعت است.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
      آرشیو