فونیکسریمکسبهتام

توقف شماره گذاری سمند رسما اعلام شد

عصر خودرو- یکی از ۸ فرامین رئیس جمهور توقف تولید خودروهای قدیمی و تولید خودروهای جدید بود که البته هنوز رنگ اجرایی شدن به خود نگرفته است اما به نظر می رسد که سمند نخستین قربانی در این خصوص باشد.

توقف شماره گذاری سمند رسما اعلام شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۴ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از دیجیاتو، ایران‌خودرو و سایپا اعلام کردند که تولید سمند و تیبا را متوقف می‌کنند اما با مشکلاتی در جهت انجام این کار روبرو شده‌اند. گروه صنعتی ایران خودرو اعلام کرد با توجه به اعلام سازمان ملی استاندارد درباره خارج شدن خودروی سمند از مدار تولید، این گروه صنعتی در راستای اجرای تعهدات خود به مشتریان جلساتی با سازمان ملی استاندارد درباره اجرای این تعهدات برگزار کرده است.

    دلیل اصلی توقف تولید سمند فناوری قدیمی و منسوخ شده این خودرو عنوان شده است. شکی نیست که توقف تولید خودروهای قدیمی گام رو به جلویی است،‌ اما به نظر نمی‌رسد که فناوری قدیمی دلیل اصلی این تصمیم باشد؛ چرا که اکثر محصولات داخلی هم ‌اکنون با این مشکل مواجه هستند و در این صورت باید تولید آن‌ها نیز متوقف شود.

    برخی کاربران عنوان کردند که برای شماره‌گذاری خودروهای سمند و تیبا بعد از اینکه سازمان ملی استاندارد در ابتدای خرداد ماه سال جاری  اعلام کرد که این خودروها از فهرست تمدید اعتبار حذف شده‌اند با مشکل مواجهند و با وجود اینکه وجه خرید به طور کامل به خودروساز پرداخت شده و این خودروها فاکتور شده‌اند؛ اما پلاک نمی‌‌شوند.

    با توجه به پیگیری‌های انجام شده از شرکت ایران خودرو در رابطه با موضوع فوق، این شرکت خودروسازی اعلام کرد که با توجه به اعلام سازمان ملی استاندارد در خصوص خارج شدن خودروی سمند از مدار تولید، گروه صنعتی ایران خودرو در راستای اجرای تعهدات خود به مشتریان و سازمان‌هایی چون تاکسیرانی، جلساتی با سازمان ملی استاندارد در مورد اجرای این تعهدات برگزار کرده است.

    تعداد تعهدات سمند محدود بوده و خودروها تولید شده و آماده واگذاری است که عمدتا برای نوسازی ناوگان حمل و نقل شهری است.

    پس از انجام کامل تعهدات خط تولید سمند به طور کامل متوقف می‌شود و این محصول دیگر تولید نخواهد شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو