فونیکسریمکسبهتام

اولین آزمایشگاه تخصصی زیر ساخت های شارژ خودرو برقی کشور در البرز راه اندازی شد

عصر خودرو- همزمان با روز صنعت، اولین و بزرگترین آزمایشگاه تخصصی زیر ساخت های شارژ خودرو برقی کشور روز شنبه با حضور معاون رییس جمهور و رییس سازمان ملی استاندارد در شرکت مهندسی ساخت و برق کنترل مپنا (مکو) در شهرستان فردیس استان البرزراه اندازی شد.

اولین آزمایشگاه تخصصی زیر ساخت های شارژ خودرو برقی کشور در البرز راه اندازی شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایرنا، مدیرعامل شرکت مهندسی ساخت و برق کنترل  گروه صنعتی مپنا ( مکو ) در آیین افتتاح این آزمایشگاه گفت:  این آزمایشگاه  امکان تست  و دریافت ها تاییدیه های رسمی تمام شارژرهای  برقی داخلی و خارجی  خودرو را دارد.

    محمدحسین رفان  افزود: تمام تجهیزات  این آزمایشگاه از بهترین و دقیق ترین تجهیزات اندازه گیری، آنالیز و سنجش در دنیا در حوزه زیر ساخت های شارژ  خودرو برقی هستند.

    وی اظهار داشت: در حوزه شارژرهای خودرو برقی استانداردهای چهار سطحی وجود دارد که شامل سطح حفاظت و کیفیت (سخت افزار)، سطح ارتباطات شارژر و خودرو (کانکتور و اتصالات) و ارتباطات دیتایی بین خودرو و شارژر (پروتکل- نرم افزار) و سطح سیستم شارژ است.

    رفان افزود: این آزمایشگاه سطوح یک ، سه و چهار  را پوشش می دهد و  می تواند شماره های ISO 15118 ، IEC61851  ، IEC 61850 و IEC61439 برای سطح سیستم شارژ و شماره IEC 63110 و OCPP را برای لایه ارتباطات بالادستی شارژر و کاربر تصدیق کند، این به این معنی است که تجهیزات تست برای پروتکل های شارژ DC با نام CCS 1 و  CCS2، GB/T  و CHAdeMO و انواع شارژرهای AC خانگی و پرتابل در این آزمایشگاه موجود است، تست ها برای بخش های سیستم توان و پروتکل با جزئیات زیاد انجام  و گزارشات صحه گذاری اتوماتیک ارائه می شود.
    علاوه بر آن تجهیزات زیادی برای آنالیز بردهای الکترونیکی برای تشعشعات، لرزش و آنالیز الکتریکی نیز در این ازمایشگاه تخصصی راه اندازی شده است.

    مدیرعامل شرکت مهندسی ساخت و برق کنترل مپنا  ادامه داد:  طی چهارسال گذشته ده ها میلیارد تومان و چندین میلیون یورو هزینه شده تا این زیرساخت تامین شود ؛ بخشی از دستگاه های شارژ مپنا  به تولید انبوه رسیده و ما اکنون  فروش داریم .

    وی  با بیان اینکه فرهنگ موضوع برقی سازی در کشور نهادینه می  شود، گفت:  امروز گروه صنعتی مپنا خودروهای برقی طراحی کرده و بنا به درخواست ها و نیازها نسبت به تولید این نوع خودروها اقدام خواهد شد.

    رفان افزود: علاوه برخودروهای سواری برای اتوبوس هم بدنه و اجزای سیستم های برقی و پیشرانه ساخت  در داخلی پیش بینی شده ضمن آنکه مپنا برای ساخت اتوبوس برقی  با یک شرکت داخلی مشارکت دارد.

    وی با اشاره به اینکه اتوبوس  برقی در حال تجاری است ، گفت: امروز با افتتاح این آزمایشگاه برای ساخت  یک مدل سواری اقداماتی صورت گرفته است .

    مدیر عامل گروه صنعتی مپنا در آیین  افتتاح اولین و بزرگترین آزمایشگاه تخصصی زیر ساخت های شارژ خودرو برقی کشور گفت: گروه صنعتی مپنا  برای آینده گام هایی متفاوت برخواهد داشت .

    عباس علی آبادی  اظهار داشت:  راه اندازی این آزمایشگاه گام اول حرکت در ساخت خودروهای برقی است و گروه مپنا در کنار سایر بخش ها از جمله سازمان استاندارد ایران تولیداتی در شان مردم ایران پیش بینی کرده است.

    وی گفت: در مجموعه خودرو برقی مپنا  از حدود پنج سال پیش تاکنون ه سرمایه گذاری گسترده ای شده است و  امروز مپنا  توانسته به نقطه ای برسد که ایده های جدید داشته باشد؛ ایده هایی که در دنیا مشابه ندارد و توسط جوانان داخلی طراحی شدند.

    وی اظهار داشت :تاکنون حدود 100 میلیون یورو سرمایه گذاری کرده ایم و این عدد قابل افزایش است تا زمانی که به آن هدف مطلوب در موضوع خودرو برقی، باتری سازی و امثال آن  برسیم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو