فونیکسریمکسبهتام

۷ هزار جایگاه شارژ وسایل نقلیه برقی در تهران احداث می‌شود!

عصر خودرو- شهردار تهران از پیش‌بینی ساخت ۷ هزار جایگاه شارژ وسایل نقلیه برقی در تهران خبر داد و گفت: در چند ماه گذشته بیش از ۱۷۰ جایگاه به بهره‌برداری رسید.

۷ هزار جایگاه شارژ وسایل نقلیه برقی در تهران احداث می‌شود!
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از  تسنیم، علیرضا زاکانی با اشاره به توسعه زیرساخت‌های برقی‌سازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی پایتخت اظهار کرد: قراردادها برای احداث جایگاه‌های شارژ منعقد شده و برنامه ما بر این است که اقدامات را توسعه دهیم، در این راستا مشکلات زیرساختی و چالش‌های تأمین برق جایگاه‌ها وجود نخواهد داشت.

    وی تصریح کرد: قرار با وزارت صمت بر این بود تا پایان سال آینده، پنج هزار جایگاه ایجاد شود که در چند ماه گذشته بیش از 170 جایگاه به بهره‌برداری رسید.

    شهردار تهران با بیان اینکه مطابق برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته بنا بود تعدادی از این جایگاه‌ها تا پایان امسال در مدار بهره‌برداری قرار بگیرد، گفت: تعدادی از جایگاه‌های شارژ وسایل نقلیه برقی نیز در سال آینده احداث خواهد شد.

    زاکانی افزود: افق پیش‌بینی شده در وزارت صمت و شهرداری تهران برای احداث جایگاه شارژ وسایل نقلیه برقی 7 هزار مورد است که به تدریج تأمین می‌شود.

    وی با اشاره به پیگیری‌های تیم مدیریت شهری پایتخت برای واردات 10 هزار ون برقی، 10 هزار تاکسی برقی و 100 هزار دستگاه موتورسیکلت برقی به تهران تأکید کرد: برنامه‌ریزی‌های انجام شده به گونه‌ای است که زیرساخت‌های برقی‌سازی و شارژ این وسایل نقلیه همزمان با پیگیری خرید و واردات آن تکمیل شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط